مشکلات آبزی پروری و نخیلات بوشهر برطرف می شود

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

مشکلات آبزی پروری و نخیلات بوشهر برطرف می شود
درسفر به بوشهر مسائل ومشکلات حوزه های پرورش میگو، نخیلات وصنایع فرآوری خرما دراین استان بررسی شد وبرای حل این مشکلات با همکاری مسوولان استان راهکارهای مناسب درنظر گرفته می شود.
محمود حجتی در پایان سفر خود به بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: برای کیفیت بخشی به ارقام و محصولات خرما در استان بوشهر، تجهیز و بازسازی نخیلات در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: امیدواریم نارسایی هایی که در بخش آبزی پروری وجود دارد با مشارکت مسوولان شیلات، استاندار بوشهر و فعالان این بخش برطرف کنیم و استان بوشهر به ظرفیت لازم در پرورش و تولید آبزیان دست یابد.
وزیرجهاد کشاورزی ادامه داد: توسعه صنایع فرآوری سبب افزایش ارزش افزوده محصولات آبزیان می شود به همین دلیل توجه این بخش از ضروری است.
حجتی با اشاره به مشکلات نخلداران استان بوشهر گفت: در بازدیدی که از نخیلات در این استان شد یکی از مشکلات این بخش آبیاری سنتی است که راهکارهای لازم برای تغییر شیوه آبیاری و تبدیل آبیاری سنتی به نوین به کشاورزان ارائه می شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای کیفیت بخشی به محصولات خرما دراین منطقه، باغی های نخیلات با ارقام جدید نوسازی و به امکانات لازم تجهیز می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با نوسازی و تجهیز باغ های خرما در استان بوشهر مشکلات بتدریج کاهش می یابد.

حجتی به وضعیت صید و صیادی پرداخت و افزود: مشکلات صید و صیادی، افزایش ایمنی شناورهای صیادی، تقویت ذخائر آبزیان و مشکلات صیادان استان بوشهر در فرصت دیگری مورد بررسی قرار می گیرد
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید