نجات 45 لاک‌پشت سرمازده از سواحل خلیج «کیپ کاد»

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

نجات 45 لاک‌پشت سرمازده از سواحل خلیج «کیپ کاد»
کارکنان موسسه حفاظت از حیات وحش «Mass Audubon» در «نیوانگلند» آمریکا موفق شدند 45 لاک پشت دریایی را که در سواحل خلیج «کیپ کاد» گیر افتاده بودند نجات دهند.
مسئولان موسسه حفاظت از حیات وحشMass Audubon می‌گویند گروهی از لاک پشت‌های دریایی پس از ورود به سواحل خلیج «کیپ کاد» دچار سرمازدگی شده و در ساحل گیر افتادند که کارکنان این موسسه توانستند 45 لاک پشت را نجات دهند.
این لاک پشت‌ها که بیشتر آنها را لاک پشت‌های در معرض خطر از گونه «رایدلی کمپ» تشکیل می‌دادند حدود دو تا پنج سال سن داشتند که در شش منطقه ساحلی خلیج «کیپ کاد» گرفتار شدند.
به نقل از بوستون گلوب،‌ «تونی لاکاسه»، سخنگوی آکواریوم «نیوانگلند» می‌گوید: گیر افتادن آبزیان در سواحل، اتفاق بسیار بدی است اما نه برای لاک پشت‌ها زیرا این اتفاق برای آنها تنها گزینه نجات جانشان محسوب می‌شود. آنها به ساحل می‌آیند تا خود را از سرمای آب نجات دهند.

آکواریوم «نیوانگلند» اواخر هفته گذشته 45 لاک پشت دریایی را به مرکز مراقبت از حیوانات «کوئینسی» منتقل کرد. این پدیده سالانه در این منطقه رخ می‌دهد به طوری که سالانه 90 لاک پشت در سواحل «کیپ کاد» نجات می‌یابند که این رقم سواحل این خلیج را به عنوان دومین ساحل جهان با بیشترین تعداد آبزیان گرفتار در سواحل معرفی می‌کند. آبزیان به ویژه لاک پشت‌ها در تابستان برای تغذیه به خلیج کیپ کاد می‌آیند اما هنگام مهاجرت به سمت جنوب دچار اشتباه شده و مسیر خود را گم می‌کنند. بسیاری از آنها به اشتباه به سمت شمال خلیج می‌روند و باید مسیر طولانی را برای خارج شدن از این خلیج بپیمایند
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید