تولید 970 تن محصولات آبزی در استان کرمان

یک‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

تولید 970 تن محصولات آبزی در استان کرمان
مدیر شیلات استان کرمان گفت: آبزی‌پروری در جهان در حال توسعه است در کشور هم بیش از 830 هزار تن در سال تولیدات محصولات آبزی است که 970 تن آن در استان کرمان تولید می‌شود.
«ابراهیمی» در جلسه‌ی کارگروه اشتغال شهرستان کرمان به بیان جایگاه شیلات در استان پرداخت و گفت: آبزی‌پروری در جهان در حال توسعه است در کشور هم بیش از 830 هزار تن در سال تولیدات محصولات آبزی است که 970 تن آن در استان کرمان تولید می‌شود که با دستور استاندار مبنی بر توسعه‌ی شیلات استان که با هدف تولید و اشتغال صادر شده بناست این میزان تا پایان سال 98 به 5000 تن در سال افزایش یابد.
وی بابرشمردن محورهای توسعه شیلات استان گفت: در زمینه‌ی توسعه‌ی شیلات سه محور مد نظر است، اول، آموزش و ترویج، که بابرگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تولیدکنندگان و آبزی‌پروران اجرا می‌شود دوم، تولید آبزیان، که این تولید، هم از جهت توسعه کمی و هم توسعه کیفی مد نظر است و محور سوم بازار مصرف آبزیان است که بسیار حائز اهمیت است، چون یکی از عوامل موثر در افزایش سرانه مصرف آبزیان، گسترش دسترسی به بازار فروش آنهاست.
ابراهیمی، خرده مالکی را مشکل اصلی در توسعه پرورش آبزیان استان دانست و افزود: کمبود منابع آبی در استان مانعی در راه طرح‌های آبزی‌پروری محسوب می‌شود که خرده مالکی این مشکل را مضاعف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آب‌های استان، پتانسیل پرورش انواع آبزیان آب‌های سرد و گرم و زینتی را دارد و به ازای هرلیتر آب، دست کم یک تن ماهی تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی توحیدی» فرماندار کرمان نیز در این جلسه گفت: کل تعهد در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان کرمان 6353 نفر در سال جاری بوده است که تاکنون 2263 نفر آن محقق شده است.

وی افزود: این آمار بیانگر این است که باید بر سرعت کار افزوده شود تا بتوانیم میزان تعهد داده شده شهرستان را به انجام برسانیم.

توحیدی ادامه داد: گرچه به لحاظ تعداد سهمیه اختصاص یافته به کرمان بیشتر از سایر شهرستان‌هاست اما در مقام مقایسه تاکنون ما مقام پنجم را در استان داریم.

فرماندار کرمان تصریح کرد : شیلات و آبزیان یک فرصت برای شهرستان محسوب می‌شود که باید در بحث اشتغال توجه بیشتری به آن کرد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید