آغاز صيد پائيزه ميگوي سفيد در خوزستان

یک‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

آغاز صيد پائيزه ميگوي سفيد در خوزستان
صید میگوی سفید در منابع آبی و مزارع پرورش میگو استان خوزستان آزاد شد .
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: براساس گزارش پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور ، صید میگوی سفید از امروز تا اطلاع بعدی در صیدگاههای لیفه ، بوسیف و خورهای ماهشهر و بندر امام خمینی آزاد است .
آقای حسن زاده با اشاره به لزوم تجهیز همه شناورهای صیادی به سایبان ، تجهیزات برودتی ، ادوات صید و همچنین گواهی سمپاشی و گواهی بهداشت فردی افزود: مجوز صید در منطقه بوسیف و خورموسی برای لنجها و قایق های صیادی و در خورهای واسطه و درویش فقط برای قایق های صیادی صادر می شود .
وی با بیان اینکه زمان مجوز صید هر سفر دریایی برای لنج‌ها هفت روز و برای قایق‌ها چهار روز است گفت : تورهای مورد استفاده در شناورهای صیادی لازم است به پانل چشمه مربعی مجهز باشند و صدور مجوز ماهی در این صیدگاه‌ها در طول فصل صید میگو ممنوع است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلا ت خوزستان افزود: تخلیه و حمل و نقل میگوهای صید شده تابع مقررات طرح تحویل گیری و حمل و نقل بهداشتی آبزیان بوده و مسئولان کنترل کیفی بر مراحل مختلف تخلیه و حمل و نقل میگو نظارت می کنند .
هم اکنون در استان خوزستان بیش از 100 مزرعه تولید میگو فعال است .
در خوزستان بین 18 هزار تا 20 هزار نفر به صیادی اشتغال دارند و 6 هزار لنج صیادی نیز در این استان فعال است. همچنین یک هزار و 430 قایق صیادی در قالب 14 تعاونی صیادی و یک اتحادیه صیادی فعالیت می‌کنند
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید