بخش شیلات و دام مازندران از تسهیلات مکانیزاسیون بهره مند می شوند

چهار‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

بخش شیلات و دام مازندران از تسهیلات مکانیزاسیون بهره مند می شوند
رییس اداره فناوریهای مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به فعالان بخش شیلات و دام استان خبرداد .
پرویز موسی نژاددر حاشیه نمایشگاه تخصصی صنعت کشاورزی در قائمشهر به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون تسهیلات مکانیزاسیون تنها به بخش کشاورزی پرداخت می شد که امسال برای نخستین بار تسهیلات مکانیزاسیون به بخش شیلات و دام مازندران نیز پرداخت خواهدشد .
وی میزان اعتبار تخصیصی برای مکانیزاسیون شیلات و دام مازندران در سال جاری را ده میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:بخش دام با دریافت هفت میلیارد ریال بیشترین بهره بردارتسهیلات مکانیزاسیون خواهد بود .

رییس اداره فناوریهای جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص 400 میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون بخش های کشاورزی، زراعی ، باغبانی ، دام و شیلات تا دو ماه آینده خبرداد و گفت:هر متقاضی با پرداخت 20درصد هزینه خرید ادوات کشاورزی موردنظر از 80 درصد تسهیلات مکانیزاسیون بهره مند خواهد شد .

وی به میزان تسهیلات پرداختی مکانیزاسیون در دو سال اخیر را حدود 700میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این تسهیلات با کارمزد 17 درصد و بازپرداخت پنج و هفت ساله به متقاضیان پرداخت شد.

رییس اداره فناوریهای مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران در خصوص تعداد ادوات کشاورزی مکانیزه استان ، گفت:یکهزار و 500 دستگاه نشاکار و بیش از دو هزار دستگاه کمباین برنج دراین استان فعالیت می کنند .

وی ادامه داد : امسال 95درصد برداشت شالیزارهای مازندران بصورت مکانیزه انجام می شود .

طرح مکانیزاسیون کشاورزی از سال 1372 با مکانیزاسیون ادوات کشاورزی در کشور آغاز شد و بدلیل تامین نشدن اعتبارچند سالی پیشرفتی نداشته است
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید