واگذاري مديريت 2 بندر صيادي بوشهر به بخش خصوصي

چهار‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

واگذاري مديريت 2 بندر صيادي بوشهر به بخش خصوصي
مدیرکل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: در اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، به زودی مدیریت بهره بردای و نگهداری بنادر صیادی بندرگاه و رستمی در بوشهر واگذار خواهد شد.
محسن علی گلشنی افزود : واگذاری بنادر صیادی به تعاونی ها و بهره برداران براساس اصل 44 قانون اساسی و ماده 88 تنظیم بخشی از آئین نامه مالی دولت، همچنان در حال اجراست.
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری این بنادر صیادی تا پایان سال انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: تاکنون مدیریت بهره برداری و نگهداری 9 بندر صیادی استان بوشهر به تعاونی های صیادی واگذار شده است.
به گفته گلشنی، بندرصیادی quotation mark صلح آباد quotation mark نخستین بندر استان بوشهر و نیز کشور محسوب می شود که آذر 87،مدیریت بهره برداری آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی گفت: همچنین بنادر صیادی دیلم،نخل تقی،عامری،دیر ،جلالی ، بوشهر و گناوه نیز در سالهای اخیر بدر بخش های مدیریت بهره برداری و نگهداری به بخش خصوصی واگذار شده است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: با واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی بندرگاه و رستمی به بخش خصوصی، تعداد بنادر واگذار شده در استان بوشهر به 11 بندر خواهد رسید.
وی با اشاره به 55 بندر صیادی فعال در کشور خاطرنشان کرد: این بنادر صیادی به عنوان سی و هشتمین و سی و نهمین بنادر صیادی کشور به بخش
خصوصی واگذار خواهد شد.
گلشنی ایران با بیان اینکه تعداد زیادی از بنادر صیادی در جنوب کشور به بخش خصوصی واگذار شده است ، گفت : اما در شمال کشور تنها مدیریت بندر صیادی امیر آباد و انزلی به بخش خصوصی واگذار شده است.
گلشنی با بیان اینکه بنادر صیادی که مدیریت آنها به بخش خصوصی واگذار شده رو به شکوفایی بیشتر است ، تصریح کرد: تا پایان سال جاری شاهد واگذاری تعداد بیشتری بندر صیادی در شمال و جنوب کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه سازمان شیلات ایران قرارداد تمامی بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی را به دلیل عملکرد مثبت این بخش تمدید کرده است،اظهار داشت:با وجود واگذاری مدیریت این بنادر به بخش خصوصی،نقش نظارتی سازمان شیلات ایران همچنان محفوظ مانده است.
مدیرکل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه نتایج بررسی های کارشناسان سازمان شیلات حاکی از مدیریت صحیح تمام بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی است ، گفت : امید می رود بخش خصوصی همچنان با مدیریت قدرتمند خود بتواند وضعیت بنادر صیادی را به وضع مطلوبی ارتقا دهد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران ،عنوان کرد: واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی علاوه بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه های نگهداری از سوی سازمان شیلات ایران ،افزایش اشتغال زایی را نیز همراه داشته است.
وی اظهار داشت:سازمان شیلات ایران همواره تلاش می کند مدیریت بندر صیادی را به بهترین و فعالترین تعاونی صیادی موجود در منطقه واگذار کند که این امر نیز نقش مهمی در موفقیت این پروژه ها داشته است.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید