تولید 500 تن ماهی در بم

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۷ بازدید

تولید 500 تن ماهی در بم
مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در شهرستان بم با دارا بودن 40 استخر پرورش ماهی طی پنج سال گذشته 500 تن ماهی تولید شده است
مهدی ابراهیمی در جلسه شورای توسعه شیلات شهرستان بم اظهار داشت: استان کرمان به لحاظ قرار داشتن در حاشیه کویر خشک، ظرفیت بالایی در بخش آبزی‌پروری دارد.
وی افزود: به لحاظ اینکه پرورش ماهی در همه جوانب سودآور است و موجب می‌شود که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان شغل ایجاد شود، توصیه می‌کنیم که مسئولان از اینگونه طرح‌ها حمایت کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه اگر یک فرد در سال هشت تن ماهی پرورش دهد، توانسته یک شغل ایجاد کند، ادامه داد: ماهی منبع غذایی بسیار خوبی است که سرانه مصرف هر نفر در ماه در استان‌ سه و در کشور هشت کیلو‌گرم است که این مقدار در جهان 16 کیلوگرم بوده و ما از آمار جهانی پایین‌تر هستیم.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: اداره شیلات استان کرمان در سه راستا اهداف خود را اجرا‌ می‌کند که عبارت‌ از شیلات ترویجی، تولید و توسعه کیفی و کمی در شهرستان‌ها و استفاده از قنوات پر آب برای ایجاد استخر پرورش ماهی است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در هر یک هزار لیتر آب یک تن ماهی پرورش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان بم 40 استخر پرورش ماهی وجود دارد که طی پنج سال گذشته حدود 500 تن ماهی تولید شده است.

وی ‌عنوان کرد: استان کرمان از لحاظ پرورش ماهی در کشور جایگاه مناسبی ندارد که می‌طلبد همه مسئولان و فعالان این عرصه تلاش خود را مضاعف کنند
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید