برگزاری ۳۶ کارگاه آموزشی در همایش صنایع دریايی

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

برگزاری ۳۶ کارگاه آموزشی در همایش صنایع دریايی
دبير شانزدهمین همایش صنایع دریایی کشور گفت: ۳۶ کارگاه آموزشی طی دو روز در اين همايش برگزار می شود.
حمید زراعتگر ظهر دوشنبه در کنفرانس خبری شانزدهمین همایش صنایع دریایی کشور و نمایشگاه بین المللی دریایی ایران در بندرعباس عنوان كرد: انجمن مهندسی دریایی ایران به عنوان انجمنی مردم نهاد، سلسله همایش هایی در همه نقاط کشور و به خصوص استان های ساحلی برگزار كرده و امسال شانزدهمین همایش در بندرعباس به عنوان پایتخت صنایع دریایی ایران برگزار می شود.
وی ادامه داد: دلیل انتخاب بندرعباس به عنوان میزبان برگزاری این همایش این بوده كه ما معتقدیم كه ما نه تنها نگاه ملی برای توسعه صنایع دریایی داریم بلكه باید نگاه منطقه ای و استانی نیز داشته باشیم و در همایش و نمایشگاه شانزدهم مشکلات استان هرمزگان در بخش دریایی نیز مطرح خواهد شد.
دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی کشور با اشاره به جزئیات این همایش افزود: ما دو میزگرد با حضور مدیران خواهیم داشت كه نخستین آن میزگرد ملی با عنوان دستاوردها و چالش های صنایع دریایی با نگاه بخشی و فرابخشی است و همه مدیران ارشد دریایی کشور در آن سخنرانی و سپس پرسش و پاسخ خواهیم داشت و میزگرد دوم نیز به بررسی صنایع دریایی هرمزگان خواهد پرداخت و تمام مقامات محلی در حوزه صنایع دریایی در آن شرکت خواهند کرد.

زراعتگر خاطرنشان كرد: امسال همانند گذشته مقامات کشوری و لشکری و مدیران دریایی و اساتید دانشگاهی در این همایش شركت می كنند و انتظار داریم بالغ بر هزار مخاطب نیز در این همایش داشته باشیم.

وی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت مهمان این همایش خواهد بود و احتمالا رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در روز دوم همایش حضور خواهد داشت.

دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی کشور تصریح كرد: زمان برگزاری همایش روزهای ۱۱ و ۱۲ آذر ماه و محل افتتاحیه در تالار شهید آوینی بندرعباس است و مابقی همایش در پردیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس برگزار می شود.

زراعتگر با بیان اینكه در همایش صنایع دریایی دستاوردهای علمی در این حوزه ارائه خواهد شد، اظهار داشت: در مجموع ۴۶۲ مقاله برای این همایش دریافت و مورد داوری قرار گرفت كه ۲۴۰ مقاله پذیرفته و کتابچه و سی دی مقالات نیز تهیه شده است و ۳۸ مقاله منتخب نیز در روزهای برگزاری همایش ارائه می شوند.

وی اضافه كرد: ۳۶ کارگاه آموزشی طی دو روز در این همایش برگزار می شود و نشست های کمیته های تخصصی که مسائل هر حوزه به طور اختصاصی بررسی می شود نیز از جمله این برنامه هاست و در روز دوم و اختتامیه از برگزیدگان حوزه دریا، اساتید برتر و پایان نامه های برگزیده تقدیر خواهد شد.

دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی کشور یادآور شد: در کنار برگزاری همایش، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دریایی نیز از ۱۱ الی ۱۴ آذر ماه برگزار می شود.

حضور ۱۳۰ شرکت در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران

شایان ذكر است؛ پیمان مسعودزاده دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران نیز در ادامه این نشست در خصوص این نمایشگاه، بیان داشت: ۱۳۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام كرده اند و این نمایشگاه در فضای پنج هزار متر در مرکز نمایشگاهی بندرعباس واقع در سه راه جهانبار از ۱۱ الی ۱۴ آذر ماه و از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲ برپا خواهد شد و عموم مردم می توانند از آن بازدید كنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه محلی برای ارائه دستاورد های شرکت ها و موسسات در زمینه طراحی شناور، خدمات بندری، شیلات، محیط زیست و سایر موارد مرتبط با دریاست.

دبیر شانزدهمین نمایشگاه صنایع دریایی ایران افزود: این نمایشگاه ویترینی است که هر سال دستاوردهای دریایی در آن به نمایش در می آید و امیدواریم برگزاری آن موجب شود نیازمندی های صنعت دریایی از صنایع داخلی تامین شود.
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید