شغل صیادی سخت و زیان آور شناخته شد

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

شغل صیادی سخت و زیان آور شناخته شد
مدیرکل شیلات گیلان از قرار گرفتن شغل صیادی در ردیف مشاغل سخت و زیان آور خبر داد .
اسحاق شعبانی روز شنبه گفت : با پیگیریهای مستمر شیلات گیلان از مجاری ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، سازمان تامین اجتماعی و فعالیت نمایندگان شیلات ایران سرانجام با قرار گرفتن مشاغل صیادی و ملوانان شناورهای صیادی در ردیف مشاغل سخت و زیان آور موافقت شد.
وی در تشریح مساله افزود : در جلسات شورای عالی فنی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی کشور و بررسی میدانی نمایندگان این شورا از گیلان و تشکیل جلسه با حضور نمایندگان شورا ، شیلات استانهای شمالی ( گیلان، مازندران، گلستان) و نماینده صیادان در اداره کل شیلات گیلان با قرار گرفتن مشاغل صیادی و ملوانان شناورهای صیادی در ردیف مشاغل سخت و زیان آور موافقت به عمل آمد .
شعبانی با اشاره به اینکه این موضوع در تاریخ 17 آبان از سوی دبیر شورا جهت اجرا به ادارات کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی سراسر کشور اعلام و اخیرا به اداره کل شیلات گیلان ابلاغ شد.

مدیرکل شیلات گیلان گفت: صیادان زحمتکش استان از این پس می توانند از امتیازات مربوط به این مصوبه بهره مند شوند .

بر این اساس هر یک سال کار صیادان ، یک سال و نیم محسوب شده و آنها می توانند با 20 سال سابقه کار مفید با مزایای 30 سال بازنشسته شوند.

با توجه به سختی کار صیادان اغلب صیادان در 50 سالگی با فرسودگی و بیماری های گوناگون مواجهند.

در استان گیلان حدود چهار هزار صیاد در 52 شرکت تعاونی صید پره و 250 صیاد نیز بر روی 25 شناور صید صنعتی کیلکا مشغول به فعالیتند
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید