نخستین جشنواره دانش آموزی دریا

جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

نخستین جشنواره دانش آموزی دریا
برگزاری نخستین جشنواره دانش آموزی دریا با شعار " دریا مسیر پیشرفت "
نخستین جشنواره دانش آموزی دریا با شعار " دریا در مسیر پیشرفت" مهرماه سال جاری در تهران توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزاری می شود. رئیس روابط عمومی سازمان شیلات ایران با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ، آشنایی دانش آموزان و خانواده ها با دریا و اهمیت آن در کشورمان، تبدیل شدن امور دریایی به یک موضوع مطرح در فعالیت های دانش آموزان ، هدایت تحصیلی دانش آموزان نخبه و علاقمند به سمت رشته های تحصیلی مرتبط با دریا ، هدایت شغلی دانش آموزان و علاقمند نمودن آن ها به مشاغل مرتبط با دریا می باشد.
وی افزود: محورهای جشنواره عبارتند از: 1- جایگاه دریا در کشور ایران 2- نقش استراتژیک دریا برای کلیه کشورها 3- دریا و تامین امنیت غذایی 4- دریانوردی 5- دریا و صنعت توریسم و گردشگری 6- بنادر و حمل و نقل دریایی 7- دریا و حفاظت محیط زیست 8- دریا و شهرهای ساحلی 9- کشتی سازی 10- سکوهای دریایی 11- دریا و حماسه های دفاع مقدس 12- جایگاه و اهمیت خلیج فارس 14- مشاغل دریایی
وی رشته های مسابقه را نقاشی، عکس، داستان کوتاه ، کاریکاتور ، مقاله پژوهشی ، ساخت فیلم کوتاه (مستند، داستانی و پویا نمایی) ، ساخت ماکت، وبلاگ نویسی و شناور کنترل از راه دور ذکر کرد وافزود: قوانین و مقررات خاص هر یک از این رشته ها را همه علاقمندان می توانند جهت شرکت فرزندان داشن آموز خود از نشانی اینترنتی mitc.isti.ir و www.fisheries.ir اطلاعات لازم را کسب نمایند. وی آخرین فرصت ارسال آثار دانش آموزان را به دبیرخانه جشنواره تا پایان روز 31/3/94 اعلام نمود.
کیهان پور حامیان و همکاران این جشنواره را سازمان شیلات ایران، وزارت نفت، مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری ، انجمن مهندسی دریایی ایران، وزارت آموزش و پرورش ، شرکت ملی نفتکش ایران، صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی، نیروی دریای سپاه و ارتش ، سازمان حفاظت از محیط زیست ، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سازمان صنایع دریایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت ، بنیاد ملی نخبگان ، شرکت ملی نفت ایران و .... برشمرد و اضافه کرد جوایزی به همراه لوح تقدیر از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور شامل، سفر زیارتی مکه و مدینه منوره ، کربلای معلی، مشهد مقدس، سکه بهار آزادی ، لپ تاپ و تبلت، سفر دریایی به جزایر ایران و ... به برگزیدگان این جشنواره اهدا خواهد شد.
کیهان پور در پایان گفت: برای اخذ سئوالات مسابقه دانش آموزی این جشنواره ، سایر قوانین و مقررات فراخوان فوق می توان به نشانی mitc.isti.ir & www.fisheries مراجعه نمود. و اطلاعات کامل را کسب نمود.
منبع: روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید