روز سبز ذخاير آبزيان درياي عمان

دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

روز سبز ذخاير آبزيان درياي عمان
در حرکتی نمادین و خودجوش تعداد زیادی از صیادان اسکله طیس شهرستان چابهار اقدام به امحاء تورهای غیرمجاز کردند.
استفاده ماهیگیران از تورهای چشمه ریز و منوفلامنت باعث صید بچه ماهیان و گونه های ریزماهیان غیرتجاری می شود و فرصت فرآوری و تجدید نسل را از آنها سلب می کند و به ذخائر آبزیان دریایی آسیب می رساند.
رییس شیلات بندر چابهار گفت : این اقدام در پی فرهنگ سازی تولید شیلات و اقناع صیادان مبنی بر زیانبار بودن این گونه ادوات برای ذخایر صیادان صورت گرفته است .
سعیدی با بیان اینکه یکی دیگر از نابود کننده ترین روش های صید استفاده صیادان کشتی ها از تور ترال (کف روب) است افزود: چند سالی است که عده ای از صیادان با استفاده از روش صید ترال ، محیط آبزیان دریایی را تخریب می کنند و باعث نابودی ادوات صیادان در دریا شده اند، و امنیت دریایی و صید وصیادی را به مخاطره انداخته اند.
وی افزود : در این روش هم ، صیادان متخلف همه گونه های دریایی نابالغ را جارو می کنند و آبزیانی را صید میکنند که ارزش تجاری و اقتصادی ندارند و بازگرداندن آنها به دریا نیز فایده ای به حال غنی شدن ذخایر آبزیان ندارد .
رییس شیلات بندر چابهار با اشاره به اینکه ذخایر خدادادی دریا متعلق به همه صیادان و بهره برداران از دریاست و باید با شیوه های قانونی و صحیح از آن استفاده کرد گفت: یکی از مطالبات جدی و اساسی صیادان این بندر برخورد باصیادانی است که با بکارگیری روش ها و ادوات و تورهای مخرب در دریا صید می کنند
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید