تلاش براي توليد و پرورش ماهيان خاوياري تا پايان برنامه ششم

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

تلاش براي توليد و پرورش ماهيان خاوياري تا پايان برنامه ششم
پرورش ماهیان خاویار تا پایان برنامه ششم توسعه افزایش چند برابری خواهد یافت .
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران امروز در هم اندیشی تکثیر مصنوعی و تولید بچه ماهیان خاویاری در رشت گفت : با تصویب طرحی در شورای راهبردی شیلات و اجرای آن تا پایان برنامه ششم توسعه ، تولید گوشت ماهیان خاویاری سالانه از یک هزار تن به 10 هزار تن و خاویار پرورشی از 3 تن به 100 تن افزایش خواهد یافت .
حسین عبدالحی افزود : سازمان شیلات ایران برای اجرای این طرح از امسال مجوزها و امکانات لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار داده است.
وی سرانه مصرف ماهی در کشور را 5 / 8 کیلوگرم اعلام کرد و گفت : افزایش تولید ماهیان پرورشی در کشور یکی از راهکارهای افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور است .
اسحاق شعبانی مدیرکل شیلات گیلان نیز در این نشست با اشاره به خطر انقراض گونه های بومی ماهیان خاویاری دریای خزر گفت : باید از توانمندی های بخش خصوصی و دانش نیروهای تحصیلکرده بومی برای تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری و توسعه آبزی پروری بیش از پیش بهره گرفت .
هم اندیشی تکثیر مصنوعی و تولید بچه ماهیان خاویاری با حضور 50 کارشناس و تولیدکننده از 19استان ایران امروز و فردا در رشت برگزار می شود .
دکتر بهمنی رئیس مؤسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر نیز هدف از برگزاری این همایش را ایجاد هم افزایی بیشتر بین بخش خصوصی ، سازمانهای اجرایی و مراکز تحقیقاتی برای تولید بیشتر ماهیان خاویاری اعلام کرد
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید