تولید ۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

تولید ۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر
حیدری در نشست با مسئولان شیلات استان بوشهر، با بیان اینکه تولید بچه میگو بدون ویروس مهم‌ترین زیرساخت پرورش و تولید میگو است،‌ اظهار کرد: با توجه به ظرفیت تولید بچه میگو در استان بوشهر طی دو سال گذشته هیچ بچه میگویی در استان وارد نشده بلکه به استانهای همجوار نیز صادر هم شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به این امر ضروری است مسئولان برای جلوگیری از انتقال بیماری از ورود لارو از استانهای دیگر جلوگیری کنند.
مدیرمرکز تکثیر و زادآوری آبزیان دشتی برجلوگیری از صدو مجوز جدید برای این نوع فعالیت تاکید کرد و افزود: در صدور مجوز جدید برای راه‌اندازی شرکت‌های تکثیر و پرورش در استان از اظهار نظر این صنف نیز استفاده شود چون مجوزهایی که بدون مشورت داده می‌شود به ضرر صنعت تکثیر و پرورش است.
حیدری گفت: با توجه به گرانی نهاده ها در صنعت پرورش میگو اگر مسئولان شرایط صادرات را برای فعالان این صنعت فراهم نکنند، صنعت پرورش میگو با شکست مواجه می شود.
وی افزود: در شرایطی که قیمت غذای میگو، لارو و کارگر بالا رفته برای احیای صنعت پرورش میگو مسوولان باید همکاری و حمایت بیشتری از فعالان این صنعت داشته باشند.
مدیرمرکز تکثیر و زادآوری آبزیان دشتی‌، کیفیت غذا در تکثیر و پرورش میگو مهم دانست و تاکید کرد: کیفیت پایین غذای میگو و نبود مواد اولیه برای تهیه غذا در کشور یکی از مشکلات مهم این صنعت است ودرصورت حل این مشکل میزان برداشت نیز بیشتر می‌شود.
حیدری اظهار کرد: از14مرکز تکثیر و پرورش در استان 10 مرکز فعالند که ظرفیت تولید یک میلیارد و 500 میلیون قطعه بچه میگو را دارند و مابقی بدلیل بدهکاری از چرخه تولید خارج شده اند
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید