پرورش بیش از 30 گونه ماهیان تزئینی و آکواریومی در آذربایجان شرقی

چهار‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

پرورش بیش از 30 گونه ماهیان تزئینی و آکواریومی در آذربایجان شرقی
محمد صمدزاده اظهار کرد: تولیدات این بخش، بالغ بر سالانه 5 میلیون قطعه بوده که به استان‌های دیگر و حتی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: پرورش و تکثیر ماهی‌های آکواریومی توسط بخش خصوصی در استخرهای خاکی و بتونی و آکواریوم انجام و شامل گونه‌های تخم‌گذار و زنده‌زا می‌باشد.
وی افزود:ماهیان تزئینی تولیدی در استان شامل خانواده ماهیان زنده‌زا مانند مولی، گوپی، دم شمشیری و پلاتی، ماهیان تخم‌گذار شامل خانواده گلدفیش مانند مرواریدی، ردکپ و رنجو، خانواده سیچلاید مانند دیسکس ، اسکار، سوروم و آنجل، خانواده بارب مانند بارب حلب و بارب دنیسون ، خانواده تترا مانند تترانئون و تتراکاردینال و خانواده گورامی مانند گورامی دارف و گورامی سه خال است.
وی گفت: بر اساس آمارهای موجود تقریباً 6 هزار گونه ماهی تزئینی در دنیا شناخته شده است که در ایران 80 گونه داخلی و 200 گونه غیربومی در حوزه آبزی‌پروری تزئینی وجود دارد که با توجه به تنوع گونه‌ها در کشورهای دیگر، ایران از توان ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار است و توجه بیشتر و برنامه‌ریزی مدون برای توسعه این بخش می‌تواند درآمدزایی بالایی را در کنار اشتغالزایی مولد به همراه داشته باشد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید