دومین همایش ملی شیلات و آبزیان در بندرعباس برگزار شد

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

دومین همایش ملی شیلات و آبزیان در بندرعباس برگزار شد
دومین همایش ملی شیلات و آبزیان با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با غذاهای دریایی و آبزیان و معرفی زمینه های تحقیقاتی به دانشجویان ، محققان و پژوهشگران رشته های شیلات ، در بندرعباس برگزار شد
دبیر برگزار کننده این همایش، در حاشیه برگزاری این همایش اظهار کرد:این همایش درمحورهای بیولوژی و فیزیولوژی آبزیان، فناوری صید و بهره برداری ،تکثیر و پرورش (ماهی ، آبزیان و غذای زنده)، فرآوری و تولید محصولات شیلاتی و صنایع وابسته برگزار شد.

مازیار یحیوی بیان کرد:همچنین مدیریت آبزی پروری (آب ، بیوتکنولوژی و ژنتیک ، تغذیه، بهداشت)، بوم شناسی آبزیان شیلاتی و اکوسیستم های آبی خلیج فارس و دریای مکران از دیگر محورهای این همایش است.

وی گفت:230 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و 30 نفر از متخصصان و استادان دانشگاه های کشور در حوزه شیلات داوری آنها را انجام دادند.

یحیوی اظهار کرد: 143 مقاله برای ارائه در این همایش برگزیده که از این میزان 23 مقاله به صورت سخنرانی و 120 مقاله در قالب پوستر ارائه شد.

دبیر برگزار کننده دومین همایش شیلات و آبزیان گفت: مقاله های دریافتی در پایگاه های معتبر علمی داخلی همچون سیویلیکا، پایگاه علمی جهاد دانشگاهی (SID)، ایران کنفرانس و آی. اس. سی (ISC) نمایه می شوند.

یحیوی ادامه داد:عرضه دستاوردهای صنعت تولید و پرورش آبزیان موجب خودباوری هر چه بیشتر علمی در جامعه می شود
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید