ارزش اقتصادی ۲۲۶ میلیارد ریالی صادرات آبزیان گیلان به اروپا

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۲ بازدید


مدیر کل دامپزشکی گیلان با اشاره به اجازه صادرات آبزیان گیلان توسط این اداره کل به خارج از کشور،گفت: از ابتدای سال تاکنون صادرات فرآورده‌های آبزی گیلان به خارج از کشور ۲۲۶ میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال ارزش اقتصادی داشته است
سهراب عاقبتی با اشاره به صدور مجوز اداره کل دامپزشکی گیلان برای صادرات فرآورده‌های آبزی گیلان به خارج از کشور، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 2.6 تن مجوز بهداشتی انواع فرآورده‌های آبزیان به خارج از کشور صادر شد.
وی افزود: این فرآورده‌ها شامل انواع ماهی پرورشی تازه به وزن 2.4 تن از گونه کپور، فیتوفاک، آمور و ماهی قزل آلا است.
مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت: در 11 ماه امسال 121 هزار و 556 قطعه ماهی پرورشی زنده و بچه ماهی پرورشی از مزارع پرورش گیلان به خارج از کشور صادر شده است.
عاقبتی خطرنشان کرد: امسال 70 هزار کیلوگرم ماهی کیلکای منجمد، پنج هزار کیلوگرم ماهی خاویاری پرورشی منجمد، 60 هزار و 680 کیلوگرم ده‌پای دراز آب شیرین زنده، 18 هزار کیلوگرم ماهی خاویاری پرورشی زنده و 141 کیلوگرم خاویار پرورشی بعد از بررسی و آزمایشات لازم به خارج از کشور صادر شد.
وی ارزش ریالی صادرات آبزیان گیلان را به خارج از کشور 226 میلیارد و 646میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این محصولات به کشورهای عراق، ترکمنستان، آذربایجان، انگلیس، آلمان، فرانسه و بلژیک انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به نشست مشترک با رئیس دادگستری گیلان، تصریح کرد: در این نشست در زمینه ادامه همکاری و تعامل دستگاه قضایی با اداره کل دامپزشکی گیلان راجع به برخورد قاطع با مجرمین حوزه بهداشت و نیز تامین امنیت و سلامت غذایی شهروندان صحبت شد.
عاقبتی افزود: درطرف در مورد چگونگی افزایش همکاری‌ها با ایجاد شعب مخصوص رسیدگی به جرایم مخاطره انگیز سلامت در حوزه دامپزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختیم.
وی با اشاره به موافقت همکاری دادگستری گیلان بیش از گذشته، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک بازدیدی از مجموعه دامپزشکی و فعالیت‌های موثر آن در برقراری سلامت جامعه توسط اداره کل دادگستری انجام می‌شود
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید