پیش‌بینی تولید 16 هزار تن آبزی در آذربایجان غربی

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

پیش‌بینی تولید 16 هزار تن آبزی در آذربایجان غربی
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید آبزیان در پایان سال 92 به 16 هزار و 584 تن برسد
محمد شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با تمهیدات انجام شده و مکانیزه کردن مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در آذربایجان غربی به انواع دستگاه‌های هواده، اکسیژن‌زا و... تلفات آبزیان در آذربایجان غربی ناچیز بوده و در سال اخیر کاهش چشمگیری یافته است.
وی با بیان اینکه در سال 91 به میزان 7.2 میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در مرکز شهید کاظمی پلدشت تولید شده، گفت: امسال نیز به همان میزان انواع بچه ماهی گرمابی تولید و در دریاچه‌های پشت سدهای آذربایجان غربی به منظور بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان در این منبع آبی، ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و استفاده بهینه از امکانات موجود در مناطق روستایی انجام می‌شود.
شیرولیلو یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال در آذربایجان غربی 8 هزار و 927 تن ماهی سردابی و 7 هزار و 161 تن انواع ماهیان بومی و گرمابی تولید و در راستای مصرف به بازارهای عرضه آبزیان ارائه شود.
وی ادامه داد: اقداماتی از قبیل تامین تسهیلات بانکی، اجرای تاسیسات زیربنایی، اجرای مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی و توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی و توسعه بازار در دستور کار شیلات آذربایجان غربی قرار دارد.
شیرولیلو در پایان متذکر شد: واحدهای آبزی‌پروری آذربایجان غربی کلا صنعتی هستند ولی در استخرهای آب کشاورزی نیز پرورش ماهی انجام می‌شود که منحصرا در فصل کشاورزی بوده و جز مزارع پرورش ماهی محسوب نمی‌شوند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید