۸ بندر صیادی در بوشهر به بخش خصوصی واگذار شده است

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید


معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: با واگذاری بندرصیادی دیر به تعاونی صید صنعتی تعداد بنادرصیادی واگذار شده استان بوشهر به بخش خصوصی به ۸ بندر رسید
عبدالحسن تنگستانی بعدازظهر امروز در آئین واگذاری بندر صیادی دیر به تعاونی صید صیادی اظهار کرد: مدیریت بهره برداری از بندر دیر به عنوان بزرگترین بندرصیادی جنوب کشور به شرکت تعاونی صید صنعتی واگذارشد.
وی افزود: در واگذاری بندرهای صیادی به بخش تعاونی زیرساخت های بسیار خوبی برای توسعه وپیشرفت امور جامعه صیادی صورت گرفته است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهربا بیان اینکه در استان بوشهر 37 بندر صیادی فعال است گفت: دراستان بوشهر37 بندر، موج شکن و خور وجود دارد که تاکنون هشت بندرصیادی به بخش خصوصی واگذارشده است.
تنگستانی مدیریت بهینه از ذخائر صید را از اهداف شیلات دانست و گفت: صیاد وبهره بردار در این مدیریت نقش اصلی باید داشته باشد.
وی با بیان اینکه در دیر سالانه ده‌هزار تن ماهی صید می‌شود تصریح کرد: بندر دیر دارای 2هزار و 500 صیاد و 11 کشتی، 30 لنج و 350 قایق است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: شیلات استان بوشهر با توجه به وضعیت اعتباری موجود به عنوان کارفرما، به دنبال حفظ سرمایه ها، بازسازی و به روز بودن است.
تنگستانی از مسئولان شهرستان دیر خواست در کمیته برنامه ریزی این شهرستان، بازسازی و ترمیم بندر دیر را درنظر داشته باشند.
وی هدف از این واگذاری ها براساس اصل 44قانون اساسی را توسعه عدالت، افزایش بهره برداری صحیح، تقویت بنیه اقتصادی و کوچک شدن بدنه دولت عنوان کرد
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید