جهاد نصر شبه دولتی؛ از بنیان بی اساس است

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه هدف از خصولتی سازی فقط حفظ منافع بخش دولتی است، گفت: تشکیل ارگان های شبه دولتی عملکرد غلطی است و با توجه به اینکه تشکیلات شبه دولتی تحت کنترل و نظارت هیچ ارگانی نیستند به همین علت این تشکیلات قدرت سوم کشور محسوب می شوند
مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،در واکنش به واگذاری پروژه های بزرگ آبزی پروری سازمان شیلات کشور به موسسه شبه دولتی جهاد نصر، گفت: براساس تجربه هایی که در سنوات گذشته به دست آمده ،تغییر تشکیلات دولتی به تشکیلات شبه دولتی از جهت وضعیت بسیار نامناسب تر از خود تشکیلات دولتی بوده است به طوری که چنانچه تشکیلاتی همان دولتی بمانند بسیار بهتر ازاینکه شبه دولتی شوند.
تشکیلات شبه دولتی از پایه بی اساس هستند
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تشکیلات شبه دولتی از پایه بی اساس هستند، تصریح کرد: متأسفانه حاکمیت اصلی در تشکیلات شبه دولتی مشخص نیست به طوری که این تشکیلات نه بخش دولتی و نه بخش خصوصی هستند به همین علت تشکیلات شبه دولتی قدرت سوم در کشور محسوب می شوند.
این نماینده مردم در مجلس نهم،با انتقاد از اینکه تشکیل ارگان های شبه دولتی عملکرد غلط و اشتباهی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تشکیلات شبه دولتی تحت کنترل و نظارت هیچ ارگانی نیستند به طور حتم نمی توانند وظایف خود به صورت مشخص و مدون انجام دهند.
واگذاری همراه با تفکر بخش خصوصی است
بائوج لاهوتی، با بیان اینکه منظور از واگذاری این است که تفکر بخش خصوصی در آنجا حاکم شود، افزود: تفکر بخش خصوصی یعنی هزینه کمتر با بهره وری بیشتر که معمولا با تشکیل ارگان های شبه دولتی هرگز به این هدف نمی رسیم.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عدم حمایت دولت از بخش خصوصی،اظهار داشت: تعجب می کنم که چرا دولت به بخش شبه دولتی می تواند اعتماد کند اما به بخش خصوصی نمی تواند اعتمادی برای واگذاری پروژه های عمرانی از جمله طرح های شیلاتی داشته باشد؟
دولت هر ساله فقط شعار حمایت از بخش خصوصی را می دهد
بائوج لاهوتی،با بیان اینکه دولت هر ساله فقط شعار حمایت از بخش خصوصی را می دهد،افزود: بسیار متأسفم از اینکه دولت فقط در کلام از بخش خصوصی حمایت می کند اما در عملکرد خود خلاف بر این باور و اعتقاد است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، به طور حتم ریشه ی خصولتی سازی فقط پایدار شدن قدرت و حفظ اختیارات مسئولان بخش دولتی است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه موسسه جهاد نصر در اجرای پروژه های عمرانی خود تا به امروز عملکرد موفقی نداشته است به همین جهت واگذاری طرح های بزرگ شیلاتی و صید و صیادی از سازمان شیلات به موسسه جهاد نصر عملکرد غیر کارشناسانه ای است که بی شک باعث برشکستگی صنعت شیلات می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،گفت: استعدادهای برتری تحت عنوان بخش خصوصی آمادگی حمایت از صنعت شیلات را دارند که به طورحتم سازمان شیلات کشور براساس اصل هدایت،حمایت و نظارت با بهره گیری از بخش خصوصی علاوه بر اشتغال زایی باعث رونق و توسعه صنعت شیلات می شود.
منبع : خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید