تصويب فاينانس‌هاي سدهاي دشت پلنگ و باغان

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

تصويب فاينانس‌هاي سدهاي دشت پلنگ و باغان
استاندار بوشهر با بيان اينكه سهم ما در بخش بازرگانی متناسب با موقعیت جغرافیایی بوشهر نیست گفت: موقعیت جغرافیایی و استقرار در نقطه میانی خلیج فارس موهبتی خدادادی است ولی فعال‌سازی تجارت و تقویت زیر ساخت‌های مورد نیاز ما نیازمند عزم ما بوده است
مصطفی سالاری اظهار داشت: بوشهر با وجود داشتن كمترين ‌مساحت‌ در بين استان‌هاي جنوبی کشور، بیشترین ساحل را با خلیج فارس دارد و از طبیعت متنوع کوهستان، تپه ماهور و دشت و سواحل ارزشمندی برخوردار است و اين استان همواره محور حمل و نقل دریایی جنوب کشور بوده است.
وي با تاكيد بر اهميت توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل ريلي و جاده‌اي ابراز داشت: فاصله بوشهر با مرکز كشور نسبت به فاصله بندر امام (ره) و بندر شهید رجایی به مرکز کشور کمتر است، یعنی بوشهر می‌تواند به عنوان کوتاه‌ترین فاصله دالان ترانزیتی جنوب شمال و اتصال کشورهای حوزه خلیج فارس به کشورهای آسیای میانه باشد و بدون ترديد در فعال‌سازی این دالان ترانزیت کالا، همت، مشورت و حمایت همه شما موثر خواهد بود.
تصويب فاينانس‌هاي سدهاي دشت پلنگ و باغان
استاندار بوشهر با اشاره به اين مطلب كه در بخش کشاورزی، شرایط ما در کشت خارج از فصل بی‌نظیر است افزود: برای تبدیل اراضی دیم به اراضی آبی، احداث سد رئیسعلی دلواری تلاشی ارزنده بوده و فاینانس‌های سدهای دشت پلنگ و باغان نيز هفته گذشته به تصویب شورای اقتصاد رسیده است.
دكتر سالاري يادآور شد: سدهای باهوش و دالکی هم در موقعیت مناسبی هستند و امیدوارم بتوانیم با تامین آب بخش کشاورزی، تحولی در این عرصه ایجاد کنیم ولی اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی ما تحولی اساسی می‌خواهد.
گردشگري مزيت بي‌همتاي بوشهر است
وي با تاكيد بر اينكه گردشگری مزیت بی‌همتای ماست ابراز داشت: گردشگري که به بوشهر می‌آید، محل اسکان و پذیرایی و دریافت خدمات نیاز دارد كه بايد فراهم شود و در اين حوزه بايد بيش از اين كار شود.
استاندار بوشهر خاطرنشان كرد: در حوزه گردشگری می‌توانیم به نحوی ظرفیت‌سازی کنیم که مشکل اشتغال استان با همین بخش حل شود.
بايد بوشهر را سرآمد كنيم
دكتر سالاري يادآور شد: در حوزه‌های گردشگری، شیلات و آبزی‌پروری، کشاورزی اعم از نخیلات و کشت خارج از فصل صیفی‌جات و بازرگانی با تاکید بر تاسیس منطقه آزاد بوشهر و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز اعم از بندر مناسب با ظرفیت کافی و ارائه خدمات سریع و شفاف گمرکی و بندری، می‌توانیم استان بوشهر را سرآمد کنیم.
وي گفت: احداث راه‌آهن شیراز – بوشهر، توسعه ظرفیت بندر بوشهر، تاسیس منطقه آزاد، توسعه تجارت با کشورهای هم‌جوار به‌ويژه قطر و کویت، احداث آزاد راه شیراز – بوشهر و بزرگراه‌های دیر – بوشهر و اهرم – برازجان – گناوه – دیلم، از اولویت‌های بنده است
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید