صدور 80 فقره موافقت‌نامه اصولی برای پرورش ماهی در آذربایجان‌غربی

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

صدور 80 فقره موافقت‌نامه اصولی برای پرورش ماهی در آذربایجان‌غربی
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: امسال حدود 80 فقره موافقت‌نامه اصولی برای پرورش ماهی در آذربایجان‌غربی صادر شده است
محمد شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: امسال حدود 80 فقره موافقت‌نامه اصولی برای پرورش ماهی در آذربایجان غربی صادر شده و تقریباً محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: برای تکثیر و پرورش چهارگونه ماهی گرمابی شامل فیتوفاگ، بیگ هد، آمور و کپور و یک‌گونه سردآبی قزل‌آلا در آذربایجان‌غربی و تولید بچه ماهیان سردآبی، گرمابی و زینتی مجوز صادر می‌شود.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه غذا، بچه ماهی و کود شیمیایی عمدتاً از داخل استان تامین می‌شود، تصریح کرد: در صورت نیاز، مواد اولیه مورد نیاز آبزی‌پروران قابل تامین است.
وی ادامه داد: غذای ماهی توسط شرکت‌های متعددی در داخل کشور تولید می‌شود و پرورش‌دهندگان مجاز بوده از هر کارخانه که رضایت داشته باشند تهیه و خرید کنند.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: واحدهای آبزی‌پروری آذربایجان‌غربی کاملاً صنعتی هستند ولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز پرورش ماهی انجام می‌شود که فقط در فصل کشاورزی انجام شده و جزو مزارع پرورش ماهی نیستند.
شیرولیلو در پایان با تاکید بر اینکه بالاترین نرخ رشد مصرف غذا در کشورهای مختلف جهان از آن آبزیان است، متذکر شد: توسعه این بخش و توجه ویژه به ترویج مصرف محصولات آبزی‌پروری نقش مهمی را در امنیت جامعه ایفا خواهد کرد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید