بهسازي بندر صيادي بابلسر از سرگرفته مي شود

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید


سید مصطفی بهشتیان، مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت : تکمیل لایروبی حوضچه پارکینگ شناور و اسکله بندر صیادی بابلسر از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.
وی همچنین از ساخت اسکله حوضچه بندری از ابتدای سال آینده خبر داد و اظهار داشت:بخشی از این اسکله در گذشته به بهره برداری رسیده است که سال آینده تکمیل کنیم.
بهشتیان افزود : به این منظور مبلغ 28 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

بهشتیان همچنین از پیشرفت فیزیکی احداث دیوار هادی جداکننده رودخانه و حوضچه بندر تا 80 درصد خبر داد.
وی ادامه عملیات احداث دیوار هادی رسوب و انجام صددرصدی آن را از دیگر اقداماتی دانست که در راستای پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای بهسازی بندر صیادی بابلسر 84 میلیارد و 547 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، گفت : این طرح با پیشرفت 57 درصدی همراه است.
به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، بهسازی بندر صیادی بابلسر بر اساس طرح جامع بنادر صیادی و مطابق با استانداردهای روز دنیا صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: موج شکن به طول هزار و 200 متر، اسکله و دیوار هادی به طول 250 مت، لایروبی به حجم 230 هزار مترمکعب، محوطه سازی در سطح سه هزار متر مربع و ساختمانهای پشتیبانی به وسعت دو هزار متر مربع از ویژگی های این بندر صیادی است.
بهشتیان با بیان اینکه بندر صیادی بابلسر یکی از مهم ترین بنادر صیادی کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این بندر صیادی ظرفیت تخلیه پنج هزار و 830 تن صید دارد

منبع : شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران

دیدگاه خود را بیان کنید