عرضه ماهی ارزان قیمت درهرمزگان تاپایان تعطیلات ادامه دارد

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

عرضه ماهی ارزان قیمت درهرمزگان تاپایان تعطیلات ادامه دارد

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت:عرضه ماهی ارزان قیمت در این استان که از ابتدای نوروز آغاز شده با استقبال مردم بویژه مسافران نوروزی مواجه وتا آخرین روز این تعطیلات ادامه دارد

سید پرویز محبی : هدف از اجرای این طرح را کمک به تنظیم بازار آبزیان در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: از آنجایی که برای نخستین بار در سطح استانهای ساحلی ( خلیج فارس و سواحل مکران) در این استان انجام شده برخی ازمشکلات طبیعی به نظر می رسد که آن هم با همکاری دیگر دستگاهها به مرور رفع می شود.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های بعمل آمده قرار بود در مجموع 60تن انواع ماهی توزیع شود که طی 28روز گذشته تاکنون (از12اسفندماه) این رقم به 550تن رسیده است.

این مقام مسوول یادآور شد: اجرای طرح عرضه مستقیم آبزیان تازه ارزان قیمت با ابتکار و مدیریت شیلات هرمزگان وهمکاری تعداد زیادی ازتعاونی های صیادی شهرستانهای ساحلی این استان باعث شده بازار ماهی فروشان بندرعباس خودش را با شیلات هماهنگ کند زیرا تفاوت قیمت در برخی از گونه های درحال عرضه از جمله ماهی پرمصرف هووربه حدود 50درصد می رسد.

هر کیلوگرم ماهی پاک نکرده در بازار ماهی فروشان بندرعباس( پشت شهر) 160 هزار ریال به فروش رسید درحالیکه دراجرای طرح ˈعرضه مستقیم آبزیان تازهˈ 110 هزار ریال یعنی 50 هزار ریال کمتر درحال عرضه است.

این درحالی است که اوایل هفته قبل هر کیلوگرم ماهی هوور پاک نکرده در بازار ماهی فروشان بندرعباس 230 هزار به فروش می رسید که هزینه پاک کردن آن (هر کیلوگرم بین 10تا15هزار ریال) را نیز بایستی به آن اضافه کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان یادآورشد: هم اکنون روزانه بطور متوسط 15تن انواع آبزی تازه از جمله ماهی هوور، شهری، سنگ سر، حلوا سیاه، شوریده، مقوا و غدراز سوی تعاونی های صیادی قشم، لنگه، میناب، جاسک، بندرعباس و بندر کنگ در جزیره قشم و مرکز استان ( بندرعباس) توزیع می شود.

محبی اضافه کرد: علاوه بر ماهی تازه روزانه صدها قوطی کنسرو ماهی تن ارزان قیمت نیز از طریق تعاونی مصرف این اداره کل در شهر بندرعباس عرضه می شود.

این مقام مسوول یادآورشد: هر قوطی کنسرو ماهی تن ( با توجه به نوع آن روغن زیتونی، زعفرانی و معمولی)شش هزار ریال (600تومان) زیر قیمت کارخانه عرضه می شود که مورد استقبال مهمانان نورزی واقع شده است.

وی با بیان اینکه توزیع ماهی تازه و کنسرو ماهی ارزان قیمت در راستای تنظیم بازار ایام نوروز درحال انجام است گفت: با توجه به رضایت مسوولان و استقبال مردم، درحال برنامه ریزی برای استمرارآن در دیگر ایام سال هستیم
منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید