تمام توان استان بوشهر برای مبارزه با صید ترال به کار گرفته شود

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

تمام توان استان بوشهر برای مبارزه با صید ترال به کار گرفته شود

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس گفت: همه توان استان باید برای مبارزه با صید ترال به کار گرفته شود

حجت‌الاسلام موسی احمدی در جمع صیادان بخش بردخون اظهار داشت: صیادان از اقشار پرتلاش و فعال جامعه هستند و در زمینه توسعه اقتصادی و گسترش اشتغال نقش مهمی دارند که نیازمند توجه و حمایت لازم و تأمین خواسته‌ها و مطالبات خود هستند.
وی افزود: متأسفانه این گروه با مشکلاتی دست به گریبان است و صید با تور ترال از بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین مشکلات آنها است که کار و زندگی آنان را در آستانه نابودی قرار داده و اگر چاره‌ای نیاندیشیم عواقب جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.
احمدی با اشاره به معایب صید ترال گفت: صید ترال از نظر قانونی ممنوع است و افرادی که به این صید می‌پردازند به قانون دهن‌کجی می‌کنند و اشخاصی قانون‌شکن هستند که مسئولان استان و متولیان مرتبط با این امر باید با تمام توان وارد و مانع از قانون‌شکنی شوند زیرا وجود این گروه از صیادان زیستگاه دریایی را نابود می‌کند و تنها منبع درآمد مردم شهرستان‌های دیّر و کنگان و عسلویه، نخل تقی و عوامل وابسته به آنان بویژه در بردخون را نابود و دریا را از ذخایر و منابع خالی می‌کنند.
نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صید ترال دریا را نابود و همه موجودات آن را منقرض و نابود می‌کند و فردای زندگی مردم را با مشکل روبرو می‌کند که علاوه بر این مباحث امنیتی واقع می‌شود زیرا چندی پیش یکی از مأموران امنیتی شیلات به شهادت رسید و صیادان که برای گذران زندگی صید می‌کنند ممکن است ناچار شوند با این افراد مشاجره کنند که اگر به نتیجه نرسند مجبور به درگیری شوند و گاه تلفاتی داشته باشد.
وی اضافه کرد: خسارت‌های زیادی نیز به صیادان تحمیل می‌شود زیرا تور و گرگور و وسایل صید در دریا پهن می‌کنند و صیادان غیرمجاز با بی‌اعتنایی به قانون تورها را نابود و به زندگی مردم تجاوز می‌کنند که تعداد زیادی از صیادان از این وضعیت گله دارند.
احمدی در ادامه گفت: بنده در مجلس تذکراتی داده‌ام و مجددا این کار را خواهم کرد و با حراست شیلات استان مذاکراتی داشته‌ام و دغدغه مردم را منتقل کرده‌ام که امیدوارم مسئولان شیلات تدبیری بیندیشند و در استان و مرکز حساسیت نشان داده و امکانات در اختیار شیلات استان قرار بدهند و مأموران را افزایش دهند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با وضعیت فعلی نیاز به یک مجموعه پرتوان برای مقابله با اقدامات غیرقانونی وجود دارد تا با قوه قضائیه و نیروی انتظامی هماهنگی و ارتباط برقرار شود که در این زمینه با دادگستری استان و شیلات و استاندار نیز موضوع را مطرح می‌کنم و همه توان خود را برای حذف این عمل زشت به کار می‌گیریم
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید