10 هزار قطعه ماهی مولد در بندرکیاشهر آستانه صید شد

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

10 هزار قطعه ماهی مولد در بندرکیاشهر آستانه صید شد
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید 10 هزار قطعه ماهی مولد استخوانی ( ماهی سفید ) در بندرکیاشهر از توابع این شهرستان خبر داد
حمید رضا سلیمانی اظهار کرد: اجرای طرح صید ماهیان مولد ( استخوانی و غضروفی ) در بندرکیاشهر از بیست و سوم اسفندماه سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: صید این ماهیان مولد در سطح سه کیلومتر از مسیر رودخانه سفید رود که تا پل بزرگ ولایت بندرکیاشهر ادامه دارد انجام گرفته است

سلمیانی یادآور شد: 23 نفر از صیادان این بخش نیز با نظارت اداره شیلات منطقه در حال صید ماهیان مولد استخوانی و غضروفی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه صید ماهیان مولد تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه خواهد داشت، افزود: ماهیان مولد صید شده جهت تکثیر به مراکز تکثیر و بازسازی ذخائر استان ارسال می شود که بعد از تزریق هیپوفیز، عملیات لقاء مصنوعی بر روی آنها انجام می گیرد.

وی در ادامه از رودخانه سفیدرود به عنوان مهمترین مکان جهت تکثیر ماهیان استخوانی و خاویاری یاد کرد و گفت: سفیدرود یکی از بزرگترین و پر آب ترین رودخانه هایی است که به دریای خزر منتهی می شود.

وی گفت: حدود 25 کیلومتر از مسیر این رودخانه مهم از شهرستان آستانه اشرفیه می گذرد که این امر آستانه را به یکی از مراکز مهم تکثیر ماهیان مولد تبدیل کرده است.

سلیمانی یادآور شد: در اجرای طرح صید ماهیان مولد در بندرکیاشهر ساحل نشینان این منطقه همکاری خوبی را با اداره شیلات داشته اند.

وی در ادامه گفت: پس از صید ماهیان مولد و تکثیر آنها همه ساله رها سازی بچه ماهی در این شهرستان نیز انجام می گیرد.

سلیمانی افزود: طی سال گذشته 85 میلیون قطعه بچه ماهی (استخوانی) در رودخانه سفیدرود استانه اشرفیه توسط شیلات این شهرستان رها سازی شد.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی پیش بینی می شود امسال حدود 100 میلیون قطعه از انواع بچه ماهیان استخوانی در این شهرستان رها سازی شوند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید