بیش از 630 تن ماهی تازه و سالم در هرمزگان توزیع شد

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

بیش از 630 تن ماهی تازه و سالم در هرمزگان توزیع شد
مدیر کل شیلات هرمزگان از عرضه مستقیم بیش از 630 تن ماهی تازه،ارزان و سالم از نیمه دوم اسقند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد
سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران با بیان این خبر افزود:در عرضه این میزان از آبزیان بیش از 200 خودروی یخچال دار مشارکت داشته اند که در این میان اشتغالزایی جانبی آن نیز شایان توجه است.

وی هدف از عرضه مستقیم آبزیان را تنظیم بازار ماهی خواند و افزود: بی شک عرضه ماهی تازه و سالم با قیمتی مناسب نقش مهمی در افزایش پروتین دریایی سبد غذایی خانوارها داشته است که ارتقای سلامت خانواده را به دنبال خواهد داشت.

محبی با اشاره به اینکه پس از عرضه مستقیم ماهیان قیمت های ماهی دربازارهای بندرعباس بین 30 تا 50 درصد کاهش داشته، گفت: این طرح برای نخستین بار در سطح استانهای ساحلی (خلیج فارس و سواحل مکران) در این استان انجام شده که رضایت مردم و مسئولین را به دنبال داشته است.
مدیر کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: اجرای طرح عرضه مستقیم آبزیان تازه ارزان قیمت با ابتکار و مدیریت شیلات هرمزگان وهمکاری تعداد زیادی ازتعاونی های صیادی شهرستانهای ساحلی این استان باعث شده بازار ماهی فروشان بندرعباس خودش را با شیلات هماهنگ کند زیرا تفاوت قیمت در برخی از گونه های درحال عرضه از جمله ماهی پرمصرف هووربه حدود 50درصد می رسد.
محبی علاوه بر عرضه مستقیم ماهیان به عرضه روزانه صدها قوطی کنسرو ماهی با قیمت تمام شده کارخانه از طریق تعاونی مصرف اداره کل شیلات در شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: این مهم نیز در افزایش سهم پروتئین دریایی خانواره و تنظیم بازار نقش بسزایی داشته است
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید