اشتغال ۴ هزار نفر در صنعت صیادی مازندران

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

اشتغال ۴ هزار نفر در صنعت صیادی مازندران
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به توانمندی های شیلاتی مازندران، گفت: چهار هزار نفر در صنعت صیادی در استان فعالیت دارند
نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران، حسن حبیب نژاد در جلسه بررسی وضعیت بیمه صیادان، دریای خزر را قطب مهم اقتصادی در کشور دانست و اظهار کرد: درحال حاضر جامعه صیادی استان با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر خود علاوه بر تامین پروتئین سالم و مورد نیاز جامعه برای بیش از 4 هزار نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.
وی با بیان اینکه جامعه صیادی مازندران در صدر ممتاز فعالیت های شیلاتی کشور قرار دارد، گفت: 73 درصد صید ماهی کیلکا ،47 درصد صید ماهیان استخوانی و 50 درصد صید ماهیان خاویاری در مازندران صورت می گیرد.
مدیرکل شیلات مازندران، تولید ماهیان استخوانی در استان را به میزان 25 الی 30 هزار تن دانست و افزود: ارزش اقتصادی این فعالیت ها سالانه بیش از 100 میلیارد تومان برآورد شده است.
حبیب نژاد با اشاره به شرایط سخت و زیان آور بودن صیدماهی در دریا، گفت: با تلاش های شیلات و جامعه صیادی، طرح بیمه صیادی از نرخ 27 درصد به 17 درصد در دور دوم سفر هیات دولت به استان هرمزگان به تصویب هیات وزیران درآمده که متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدام عملی در خصوص تقلیل نرخ بیمه برای این افراد صورت نگرفته است و صیادان همچون گذشته با مشکلات بیمه ای تا زمان بازنشستگی روبرو هستند.
وی،جوان سازی و توانمند سازی تعاونی صیادی به منظور اقتصادی کردن فعالیت دو منظوره کردن جایگاه تفریحی-توریستی، کاهش نرخ بیمه ای از 27 درصد به 17 درصد و اجرایی شدن مصوبه دولت از سوی سازمان تامین اجتماعی، لحاظ شدن شغل صیادی در ردیف مشاغل سخت و زیان آور، محاسبه حق بیمه ماه های غیر فصل صید، ایجاد سابقه بیمه برای افراد بالای 50 سال با سابقه کمتر از 20 سال از طریق خرید سابقه صیادی را از جمله خواسته های شیلات دانست
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید