صیادان بوشهری خواستار بازنشستگی پیش از موعد هستند

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

صیادان بوشهری خواستار بازنشستگی پیش از موعد هستند
مدیرعامل اتحادیه صیادان استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه شغل صیادی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود این قشر زحمتکش خواستار بازنشستگی پیش از موعد هستند
محمد کارگر ظهر جمعه در نشست با استاندار و مسئولان شیلات استان بوشهر، با بیان اینکه عمده شغل مردم استان بوشهر از راه دریا و صید و صیادی است اظهار کرد: استان بوشهر 707 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس دارد که با احتساب جزایر به بیش از 936 کیلومتر می‌رسد و این نشان دهنده جایگاه استان در حوزه دریایی است.
وی افزود: هم‌اکنون 25 درصد جمعیت استان به طور مستقیم و غیرمستقیم از صید و صیادی ارتزاق می‌کنند و باید به این حوزه نگاه ویژه‌ای شود.
مدیرعامل اتحادیه صیادان استان بوشهر نقش صیادان را در تولید بسیار مهم دانست و تاکید کردک نقش صیادان در ایجاد اشتغال پایدار و معیشت خانواده‌ها بسیار مهم است و نباید این صنف مورد بی‌مهری قرار گیرد.
نایب رئیس اتحادیه تعاونی صیادان کشور با تقدیر از توجهات ویژه سالاری به جامعه صیادان خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان با همه توان پیگیر مشکلات صیادان است و این یک نقطه قوت محسوب می‌شود و امیدوار هستیم با تدبیر مسئولان ارشد استان شاهد افزایش امیدواری در جامعه صیادان باشیم.
کارگر ابراز کرد: کاهش ذخایر دریایی ناشی از اکتشافات و لرزه‌نگاری ، پساب‌های صنعتی و فاضلاب‌های خانگی و صنعتی از معضلات اساسی جامعه صیادان است.
وی گفت: قطعات زیادی از نوزادان آبزیان به سبب وجود پساب‌ها و فاضلاب‌ها نابود شده‌اند و تخلفات پی در پی صیادان زیاده‌خواه نیز مشکلات را دوچندان کرده است.
کارگر خواستار برگزاری نشست مشترک با اتحادیه صیادان چهار استان جنوبی کشور شد و افزود: صیدگاه‌های این چهار استان مشترک است و برگزاری نشست مشترک و بررسی مشکلات موجود گامی در رفع مشکلات صیادان است.
وی بیان کرد: آلاینده‌های نفتی نیز مشکلات زیادی در عرصه صید و صیادی ایجاد کرده‌اند و موجبات تخریب محیط زیست دریایی و اکوسیستم دریایی شده‌اند که باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.
مدیرعامل اتحادیه صیادان استان بوشهر تاکید کرد: صید ترال نیز از مشکلات اساسی صیادان است و افراد صیادنما با این گونه صیدها علاوه بر کاهش ذخایر دریایی، ادوات صیادان را نیز از بین می‌برند و انتظار داریم با این متخلفان برخورد قاطع شود.
وی خواستار بازنشستگی پیش از موعد صیادان شد و گفت: انتظار داریم با پیگیری‌های لازم، صیادی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود و صیادان در زمان کوتاه‌تری بازنشسته شوند.
کارگر خواستار حمایت کارآمد از جامعه صیادان شد وتصریح کرد: استاندار بوشهر فردی بومی و تحصیلکرده است و برای رفع دغدغه اصناف مختلف اهتمام دارد و انتظار داریم مشکلات صیادان نیز با تدبیر شایسته ایشان مرتفع شود.
وی با بیان اینکه 90 درصد جمعیت مناطق هلیله و بندرگاه از طریق صیادی ارتزاق می‌کنند خواستار تعیین تکلیف وضعیت این دو روستا که همجوار نیروگاه اتمی هستند شد.
در این نشست تعدادی از نمایندگان اتحادیه‌ صیادان شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان بوشهر نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید