تلاش برای برقراری مجدد ردیف اعتباری صید و صیادی در هرمزگان

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

تلاش برای برقراری مجدد ردیف اعتباری صید و صیادی در هرمزگان
مدیرکل شیلات هرمزگان ضمن تشریح برنامه‌ها و اهداف این سازمان برای سال جاری، از تلاش برای برقراری مجدد ردیف اعتباری صید و صیادی در هرمزگان خبر داد.
سید پرویز محبی صبح شنبه در نشستی پیرامون صید و صیادی که با حضور معاون سازمان شیلات ایران برگزار شد، با اشاره به نکات برجسته صید در سال 92 به افزایش صید ماهیان سطح‌زی ریز در این سال اشاره کرد.
وی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های صیادی، برای کاهش این هزینه‌ها صیادان می‌توانند با تغییر روش صید خود به روش مناسب‌تر و همچنین استفاده از ادوات مناسب و استاندارد اقدام کنند.
محبی، از صید ماهیان یال اسبی بانور در شرق استان و صید به روش لانگ لاین در جزیره کیش را از اقدامات صیادان در کاهش هزینه‌ها، افزایش راندمان کاری و نوین سازی روش صید نام برد.
مدیرکل شیلات هرمزگان در ادامه همچنین جذب سرمایه‌گذاران شیلاتی، محقق ساختن ورود شناورهای صید فانوس ماهیان، توانمندسازی اتحادیه و تعاونی‌های صیادی، ارتقای توان یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و عزم جدی در توسعه سواحل مکران از برنامه‌های مهم شیلات هرمزگان در سال 93 خواند.
محبی برقراری مجدد ردیف اعتباری صید و صیادی، رفع معضل بیمه شناورهای صیادی، ارتقای بیش از پیش جایگاه شیلات و صیادی در استان و همچنین برنامه‌ریزی در راستای استفاده از منابع کمتر بهره‌برداری شده را از دیگر برنامه‌های شیلات هرمزگان خواند.
در ادامه این نشست صیادان و نمایندگان جامعه صیادی استان هرمزگان با اشاره به اقدامات شیلات هرمزگان در ماه‌های اخیر خواهان مبارزه جدی با قاچاق سوخت شدند و علت آلودگی خورها و آب‌های خلیج فارس و کاهش چشمگیر صید میگو را آلودگی ناشی از قاچاق سوخت به هنگام جابه‌جایی در دریا خواندند.
صیادان همچنین تقویت یگان حفاظت منابع در راستای مبارزه با صید غیر مجاز، اختصاص قسمتی از درآمدهای استان در راستای بازسازی ذخایر آبزیان، ایجاد اشتغال در نوار ساحلی و همچنین قرار دادن حرفه صیادی در مشاغل سخت را خواستار شدند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید