منع کامل خشک‌سازی ماهی به روش سنتی

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

منع کامل خشک‌سازی ماهی به روش سنتی
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: منع کامل خشک‌سازی ماهی به روش سنتی و ممنوعیت استفاده از تورهای منوفلامنت زیرآبی ثابت در دستور کار شیلات قرار گرفته است
علی‌اصغر مجاهدی ظهر شنبه به همراه مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولان شیلات ایران و هرمزگان ضمن بازدید از شیلات و فعالیت‌های شیلاتی قشم با جامعه شیلاتی این شهرستان دیدار کرد.
وی در این بازدید با اشاره به پتانسیل‌های شیلاتی بالای جزیره قشم افزود: در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات خوبی برای جامعه شیلاتی در این جزیره خواهیم بود.
در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران و هیئت همراه پس از بازدید از مراحل صید، تخلیه و انتقال ماهیان سطح‌زی ریز از کارخانه‌های پودر ماهی فعال قشم بازدید و با نمایندگان صیادان پرساینر و صنایع شیلاتی دیدار کرد.
هدایت صید صیادان به سمت کارخانه‌ها، منع کامل خشک شدن ماهی به روش سنتی، متعهد شدن صنایع شیلاتی به ویژه کارخانه‌های پودر ماهی به فعالیت و ارتقای تلاش خود و همچنین بررسی و حل مشکلات کشتی‌های پرساینر و صنایع شیلاتی از مباحث مهم مطرح شده در این دیدار بود.
در ادامه این سفر، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران و هیئت همراه همچنین از بنادر باسعیدو و درگهان بازدید و با جامعه صیادی این مناطق و تعاونی‌های صیادی آنها دیدار کرد که در این دیدار ضمن بررسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات آنها مقرر شد شیلات ایران و شیلات هرمزگان در رابطه با تامین اعتبار لایروبی موج شکن باسعیدو و محوطه‌سازی و تکمیل و تجهیز بندر صیادی درگهان اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام دهند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید