افزایش 10 درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

افزایش 10 درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان
مدیر کل شیلات گیلان از صید 4 هزار و 800 تن صید انواع ماهیان استخوانی دریای خزر در این استان خبر داد و گفت: این مقدار صید نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است
حجت سعیدی در انزلی با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر پایان یافته است، اظهار کرد: امسال وضعیت صید ماهیان استخوانی مناسب‌تر از سال گذشته بود.
وی با اشاره به اینکه صیادان رضایت نسبی از صید دارند، تصریح کرد: در فصل صید ماهیان استخوانی تا 23 فروردین امسال مقدار 4 هزار و 800 تن انواع ماهیان استخوانی صید شد که اغلب از نوع ماهی سفید بود.
مدیر کل شیلات گیلان ادامه داد: پس از ماهی سفید، کیلکا ماهیان و سپس دیگر گونه‌ها صید شده است.
وی با بیان اینکه در اعلام آمار نهایی صید ماهیان هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: جمع‌بندی نهایی با بررسی صید غیررسمی ماهیان اعلام می‌شود.
سعیدی وضعیت صید امسال را متفاوت دانست و یادآور شد: به دلیل برودت هوا و بارش برف وضعیت صید ماهیان استخوانی متفاوت بوده است.
*ماهی کفال تا اعلام خبر نهایی مصرف نشود
وی با بیان اینکه تا یک ماه نگران وضعیت صید بودیم، متذکر شد: صیادان تلاش کردند و در پایان ماه منتهی به اتمام صید وضعیت صید تغییر کرد و جهش داشتیم و کسری‌ها رد این زمینه جبران شد.
مدیر کل شیلات گیلان درباره صید و عرضه ماهی کفال گفت: با توجه به وجود بیماری در این گونه ماهی، کفال صید و عرضه نمی‌کنیم.
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه اطمینان خاطری از وضعیت سلامت ماهی کفال نیست به مردم توصیه کرده‌ایم از مصرف آن پرهیز کنند تا خبر نهایی از سازمان دامپزشکی کشور درباره ماهی کفال اعلام شود
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید