فرماندار آستارا خواستار ایجاد موزه شیلات در این شهرستان شد

چهار‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

فرماندار آستارا خواستار ایجاد موزه شیلات در این شهرستان شد
سیروس شفقی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان افزود: شهرستان آستارا از دیرباز به عنوان یکی از مراکز مهم و عمده تولید محصولات شیلات و صید انواع ماهیان به شمار می رفته ولی جایگاه خود را در سالهای اخیر از دست داده است .
وی بیان کرد : با این وجود این شهرستان همچنان دارای ظرفیت های خوبی در عرصه تولید آبزیان پرورشی است و در این زمینه اقدامات خوبی با مشارکت اداره شیلات انجام شده و طرح های خوبی در حال اجراست .

وی اظهار کرد : هم اکنون دو مرزعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان آستارا فعال است و در این مزارع سال گذشته بالغ بر 50 تن گوشت ماهیان خاویاری تولید شده است .

وی گفت : علاوه بر این شهرستان آستارا در زمینه صادرات خاویار نیز فعال شده و محموله هایی از این محصول از دروازه مرزی آستارا به کشورهای روسیه و آذربایجان صادر می شود .

وی اضافه کرد : این شهرستان با این که در زمینه تولید محصولات و تجربیات خاص صید و پرورش آبزیان دارای مزیتهای نسبی است ولی تاکنون تبلیغات مناسبی برای عرضه آن انجام نشده که با احداث موزه شیلات این کار عملیاتی می شود .

وی ادامه داد : برای این کار زمینه لازم وجود دارد و در صورت حمایت سازمانهای متولی از جمله شیلات و به خصوص اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری می توان نمونه ای از تمامی ابزارها و آلات مربوط به پرورش ، صید و فرآوری محصولات شیلات و آبزیان را از کل استان گیلان جمع آوری کرده و در این موزه تخصصی ارائه کرد .

شفقی در ادامه احیای اسکله و بندرگاه قدیمی آستارا را جزو برنامه کاری خود عنوان کرد و گفت : برای این منظور بندرگاه و اسکله چوبی قدیمی به همراه یک کشتی نمادین قدیمی با همکاری شهرداری آستارا احیا شده و در معرض بازدید گردشگران پرشمار آستارا قرار می گیرد .

وی خواستار ایجاد مجموعه های گردشگری در شهرستان آستارا شد و افزود : گردشگران آستارا در صورت تامین و ایجاد جاذبه ها و امکانات حاضر به افزایش مدت اقامت خود در این شهرستان خواهند بود .

وی گفت : سایر ظرفیت های شهرستان نیز باید در کنار ظرفیت بازاراچه ساحلی و مرزی این خطه معرفی شود .

وی همچنین با اشاره به نبود بازارچه و محل عرضه صنایع دستی شهرستان آستارا خواستار ایجاد بازارچه صنایع دستی در کنار کمپینگ اقامتی شهرداری در ورودی شهر آستارا شد .

فرماندار آستارا با تاکید بر معرفی همه ظرفیتهای گردشگری آستارا گفت : باید فکری اساسی برای معرفی کشوری آبشار لاتون با 105 متر ارتفاع به عنوان مرتفع ترین آبشار کشور بکنیم .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این جلسه که با حضور جمعی از مسوولان و سرمایه گذاران بخش گردشگری شهرستان آستارا برگزار شد ، مشکلات و موانع کاری تعدادی از سرمایه گذاران صنعت گردشگری آستارا بررسی شد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید