تولید آبزیان در کشور دو برابر می‌شود

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

تولید آبزیان در کشور دو برابر می‌شود
قائم مقام شیلات کشور گفت: در حال حاضر کمتر از یک میلیون تن آبزی سالانه در کشور تولید می‌شود که باید تلاش کنیم تا این میزان به بیش از دو میلیون تن در سال برسد
سیف الله حقیقی در بوشهر اظهار داشت: در استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش شیلات وجود دارد که لازم است از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود تا شاهد افزایش تولید محصولات در این بخش باشیم.

وی به نقش بسیار مهم شیلات در اشتغال و درآمدزایی اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 70 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و این موضوع بیانگر ظرفیت بالای استان در این بخش است.

قائم مقام شیلات کشور از افزایش اراضی قابل کشت میگوی استان بوشهر در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: سواحلی منحصر به فرد استان بوشهر محل مناسبی برای تولید میگو است که باید زیرساخت‌های مورد نیاز پرورش‌دهندگان در این مناطق ایجاد شود.
افزایش راندمان کار در بخش پرورش ماهی در قفس و میگوی پرورشی
وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش تولید آبزی در کشور خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون کمتر از یک میلیون تن آبزی سالانه در کشور تولید می‌شود که باید تلاش کنیم تا این میزان به بیش از دو میلیون تن در سال برسد.
حقیقی از افزایش راندمان کار در بخش پرورش ماهی در قفس و میگوی پرورشی خبر داد و افزود: اجرای طرح پرورش ماهی درقفس از سیاست‌های جدی شیلات ایران در سال جاری است و با جدیت این طرح را دنبال می‌کنیم.
وی بر لزوم تلاش برای ورود بخش خصوصی به بخش پرورش ماهی در قفس تاکید کرد و ادامه داد: هر چند تلاش‌های بسیار زیادی برای توسعه پرورش میگو در کشور صورت گرفته است ولی صنعت پرورش ماهی در قفس مورد غفلت واقع شده است که باید بیش از پیش روی آن تمرکز کنیم
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید