تشدید نظارت بر تولید و توزیع محصولات خام دامی و شیلاتی آذربایجان شرقی

سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

تشدید نظارت بر تولید و توزیع محصولات خام دامی و شیلاتی آذربایجان شرقی
رئيس نظام دامپزشكي آذربایجان شرقی از نظارت بر تولید و توزیع محصولات خام دامی و شیلاتی این استان خبر داد
سیدرضا ثقلینی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: نظارت بر تولید و توزیع محصولات خام دامی و شیلاتی توسط مسوولان فني بهداشتی خواهد بود تا مردم با اطمینان کامل از سلامتی محصولات تولیدی و بسته بندی و عرضه شده در استان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه سازمان دامپزشكي كشور به کارگیری مسوولان فنی بهداشتي در مزارع تكثير و پرورش آبزیان را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: اين تصميم در پی گزارشات متعدد پرورش ‌دهندگان ماهی بخصوص ماهی قزل ‌آلا به دلیل عدم آگاهی از نحوه پرورش ماهی و عدم آشنائی با مسائل بهداشتی و طریقه مصرف دارو در استخرهاي پرورشي كه موجبات آلودگی محیط زیست و ماهی های پرورشی را به همراه دارد و متعاقباً سلامت مصرف کنندگان را نیز به خطر می اندازد گرفته شده است.
ثقلینی خاطرنشان کرد: برای به كارگيري مسوولان فني بهداشتي در مزارع تكثير و پرورش آبزيان كسب مهارت و شركت در دوره هاي بازآموزي نظام دامپزشكي استان لازم است.
وی اضافه کرد: با هماهنگي هاي به عمل آمده با نظام دامپزشكي استان هاي آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان وكردستان قرار است مسئولين فني اين استان ها نيز در دوره هاي بازآموزي نظام استان شركت کنند
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید