پرورش ماهی گرمابی توسط مددجویان درمجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه آغاز شد

چهار‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

پرورش ماهی گرمابی توسط مددجویان درمجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه آغاز شد
سرپرست مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه گفت: پرورش ماهی گرمابی توسط مددجویان زیر پوشش این مجتمع آغاز شد.
عباس اصغری مقدم ایرنا، هدف از انجام آن را استفاده بهینه از منابع آبی موجود، ایجاد شغل برای مددجویان و افزایش تولید آبزیان در این شهرستان ذکر کرد.
وی بیان کرد: هم اکنون چهار هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور در استخرهای دو منظوره این مجتمع رهاسازی شده است.

اصغری ادامه داد: همچنین امسال با هدف ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای مددجویان، فعالیت 40 کلنی زنبور عسل در این مجتمع در زمینه تولید عسل آغاز شد.

وی گفت: مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه در سطح 450 هکتار اراضی کشاورزی با شش حلقه چاه آب و 250 هکتار باغ پسته با ارقام فندوقی، احمد آقایی، اکبری و کله قوچی در زمینه ایجاد اشتغال مددجویان فعالیت می کند.

اصغری با اشاره به این که مابقی این اراضی به طور متناوب زیر کشت گندم، جو، کلزا، ذرت و صیفی جات قرار می گیرد، پرورش 100 راس گوسفند، تجهیز کارگاه فرآوری و بسته بندی پسته، کارگاه گلاب گیری و کارگاه های صنایع دستی در زندان این شهرستان را از دیگر فعالیت های این مرکز عنوان کرد.

وی با بیان این که اشتغال یکی از مهمترین نیازهای مددجویان مالی موقع گذراندن دوران محکومیت است، اظهار کرد: این مجتمع به عنوان بازوی توانمند اقتصادی بنیاد تعاون زندانیان کشور در راستای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان تاکنون توانسته گام های موثری بردارد.

وی با اشاره به این که این مجموعه به طور میانگین زمینه اشتغال 80 زندانی را فراهم کرده است، گفت: با توجه به این که بیشتر خانواده مددجویان از اقشار محروم و نیازمند جامعه هستند، بنابراین اشتغال مهمترین نیاز آنان موقع گذراندن دوران محکومیت است تا خانواده آنها با نبود سرپرست خانوار بیش از پیش دچار مشکلات مالی نشوند.

اصغری افزود: ظرفیت های مطلوبی در زندان ها وجود دارد که با انجام برنامه ریزی می توان آنها را به سمت تولید ثروت برای مددجویان و خانواده آنان تبدیل کرد.

مجتمع کشت و صنعت کوثر وابسته به بنیاد تعاون و حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور در دشت لوئین و حدود 40 کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید