استفاده از تکنولوژی روز دنیا در واحدهای شیلاتی مازندران

چهار‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در واحدهای شیلاتی مازندران
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه افزایش عملکرد در واحدهای شیلاتی استان به واسطه توسعه مکانیزاسیون در صنعت آبزی پروری استان است، گفت: هم اکنون از تکنولوژی روز دنیا در واحدهای شیلاتی مازندران استفاده می شود
حسن حبیب نژاد اظهار کرد: تلاش می شود بتوانیم در مجموعه فعالیت های شیلاتی مازندران، از تکنولوژی روز دنیا برای توسعه امورات آبزی پروری استفاده کنیم.
وی افزود: در حال حاضر حدود پنج هزار دستگاه هواده در واحدهای آبزی پروری استان فعال هستند و بخشی از افزایش عملکرد در واحد سطح ناشی از این واحدهای مکانیزاسیون استان است.
حبیب نژاد تصریح کرد: امسال تلاش داریم علاوه بر استفاده از تکنولوژی روز دنیا در واحد های آبزی پروری علاوه بر رونق آبزی پروری میزان تولید را نیز افزایش دهیم.
وی افزود: سیستم استفاده از اکسیژن خالص را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم با اجرای آن عملکرد واحد سطح را از 50 تا60 کیلوگرم به حدود 90 کیلوگرم در هر متر مکعب آب برسانیم که یقینا تحولی بزرگی در افزایش تولیدات شیلاتی استان محسوب می شود.
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته برای نخستین بار حدود 20 میلیون قطعه بچه ماهی تمام ماده را در استان تولید شد که با کمترین میزان غذا دهی بیشترین رشد و بازدهی را داشت گفت: تحقق برنامه های تعیین شده و حرکت در این مسیر کمک می‌کند شتاب بیشتری برای توسعه فعالیتهای شیلاتی در استان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مجموع تولیدات شیلاتی استان در سال گذشته حدود 90 هزار تن بوده است، ارزش اقتصادی این تولیدات را 600 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود 280 میلیارد تومان ارزش افزوده بوده است
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید