صید ماهی از دریاچه پشت سد ماکو و حسنلوی نقده ممنوع شد

پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۱۲۸ بازدید

صید ماهی از دریاچه پشت سد ماکو و حسنلوی نقده ممنوع شد
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل زادآوری و ضرورت حفظ ذخایر آبزیان منابع آبی استان، صید ماهی از دریاچه پشت سد بارون و سد حسنلو در ماکو و نقده تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
محمد شیرولیلو افزود: از مدت زمان آغاز فصل ممنوعیت صید در این دو منبع آبی در صورت مشاهده با متخلفان احتمالی برخورد قانونی می شود.

وی اضافه کرد: بعد از پایان مدت زمان ممنوعیت صید در دریاچه پشت سد بارون و شروع صید توسط شرکت تعاونی صید و صیادی بارون ماکو با فعالیت 35 نفر صیاد، پیش بینی می شود در سال جاری 300 تن انواع ماهیان بومی و گرمابی نیز از این منبع آبی صید شود.

وی گفت: همچنین پیش بینی می شود امسال 300 تن انواع ماهیان گرمابی و بومی از قبیل فتیوفاگ، بیگ هد، کپور، سیاه ماهی و آمور توسط تعاونی صید و صیادی سرین سولار نقده با 30 نفر صیاد از دریاچه پشت سد حسنلو صید شود.

وی اضافه کرد: در فصل صید گذشته به میزان 600 تن انوع ماهیان مذکور از این دو منبع آبی صید و روانه بازارهای مصرف داخل استان شد.

مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه هزار و 650 نفر در بخش شیلات استان از جمله مراکز تکثیر وپرورش آبزیان، تعاونیهای صید و صیادی و بخش حمل و نقل به فعالیت مشغول هستند.

دریاچه های پشت سد ماکو و حسنلوی نقده هر کدام در مساحتی نزدیک به هزار هکتار گسترده شده اند.

همچنین سالانه 17 هزار و 500 تن محصولات شیلاتی از منابع آبی آذربایجان غربی برداشت می شود که علاوه برتامین نیازهای مصرفی داخل استان به سایر استان ها نیز صادر می شود
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید