تولید 6 هزار تن ماهی در اردبیل

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

تولید 6 هزار تن ماهی در اردبیل
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل از تولید 6 هزار تن ماهی در سطح استان اردبیل به شکل سردابی و گرمابی خبر داد
میر آرمان واعظی در نشست بررسی مشکلات بخش تولید آبزیان و شیلات در شهرستان کوثر اظهار داشت: میزان تولید آبزیان در این استان 6 هزار تن است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده این میزان تولید به 10 هزار تن افزایش یابد.
وی تصریح کرد: ما تمام استخرهای پرورش آبزیان را به کار گرفتیم تا میزان تولید ماهی و آبزیان افزایش پیدا کند که در این زمینه سعی و تلاش ما بر این است تا علاوه بر استخرها از منابع آب جاری نیز در تولید آبزیان بهره‌برداری کنیم.
مدیرکل شیلات و آبزیان استان با بیان اینکه گرایش مردم استان به مصرف آبزیان افزایش یافته و بیش از گذشته فرصتی فراهم آمده تا بتوانیم حرکت‌های تحولی را در حوزه تولیدات آبزیان رقم بزنیم، خاطرنشان کرد:‌ ما از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در استقبال از تولیدات متنوع آبزیان حمایت می‌کنیم و امیدواریم با حضور آنها استخرهای راکد و نیمه‌فعال وضعیت مناسب‌تری پیدا کرده و مشکلات و نارسایی‌های احتمالی در این زمینه با حمایت از سرمایه‌گذاران برطرف شود.
فرماندار شهرستان کوثر نیز در این جلسه اضافه کرد: ما در این شهرستان بیش از 300 حلقه چاه و یک‌هزار چشمه قابل بهره‌برداری برای تولید آبزیان داریم که هنوز از این منابع استفاده کامل انجام نشده است.
علیپور بیان کرد: 167 میلیون متر مکعب آب تولیدی این شهرستان بلااستفاده از این شهرستان مستعد خارج می‌شود و به حوزه آبریز قزل‌اوزن سرازیر می‌شود که باید در بهره‌برداری صحیح و اصولی از این منابع آب برنامه‌ریزی منسجم انجام شود.
وی در ادامه سخنان خود فعالیت 60 استخر پرورش ماهیان گرمابی و سردابی را در سطح استان یادآور شد و ادامه داد: زمینه مساعدی فراهم آمده تا طرح توسعه آبزیان به شکل گسترده مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد تا در این حوزه بتوان مشکلات و نارسایی‌ها را به حداقل کاهش داد.
فرماندار کوثر از واگذاری استخرهای پرورش ماهی در این شهرستان به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: در این زمینه تلاش و جدیت واقعی انجام دادیم تا بخشی از نارسایی‌ها برطرف شده و امکان تولید آبزیان به شکل متنوع فراهم آید
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید