رتبه نخست آذربايجان غربي در توليد ماهي گرم آبي

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

رتبه نخست آذربايجان غربي در توليد ماهي گرم آبي
آذربایجان غربی با تولید بیش از 5 هزار و 500 تن ماهی گرم آبی رتبه نخست تولید را میان 17 استان غیر ساحلی کشور به خود اختصاص داد .
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : این میزان تولید در فصل صید گذشته که از مهر 92 آغاز و تا نیمه اردیبهشت امسال ادامه داشت در 7 دریاچه پشت سد استان تولید شدند .
وی با بیان اینکه انواع ماهی بومی و گرمابی همچون کپور ، آمور و سوف در دریاچه های پشت سدهای استان تولید می شوند افزود : از این میزان تولید حدود یک هزار و 100 تن از اول سال تا نیمه اردیبهشت امسال تولید و روانه بازار مصرف در سراسر کشور شده اند .
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ممنوعیت صید در منابع آبی استان خبر داد و گفت : بدلیل شروع فصل تکثیر و زاد و ولد ماهی در دریاچه های پشت سدهای ارس ،‌ پلدشت ، بارون ماکو ، نوروزلوی میاندوآب ، حسنلوی نقده ، مهاباد ، سنجاق مهاباد و شهید کاظمی بوکان ، صید ماهی در آنها ممنوع است .
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 11تعاونی صید و صیادی در استان گفت : ممنوعیت صید ماهی در برخی منابع آبی با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه از دو هفته پیش آغاز و اکنون در همه منابع آبی ممنوعیت صید تا مهر ماه اعمال می شود .
شیرولیلو تاکید کرد کلیه تعاونی های صیادی فعال در این زمینه ضروری است ابزار و وسایل ماهیگیری خود را جمع آوری و از صید خوداری کنند بطوریکه با افراد خاطی مطابق قانون برخورد خواهد شد .
آذربایجان غربی با رعایت دقیق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبی در قالب تعاونی های صیادی به الگوی مدیریتی در نظام بهره برداری از منابع آبی تبدیل شده است .
بیش از3 هزار و 650 نفر در بخش شیلات استان مشغول فعالیت هستند
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید