جهان نیاز مبرم به کشف آنتی‌بیوتیک‌ جدید دارد

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

جهان نیاز مبرم به کشف آنتی‌بیوتیک‌ جدید دارد
انجمن «رویال فارمسیوتیکال» انگلیس در گزارشی هشدار داد که چالش‌های عمده در مسیر تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید باعث افزایش مقاومت باکتری‌ها در برابر این داروها در سراسر جهان شده است.
این انجمن در گزارش خود خواستار ابتکار عملی تازه برای تشویق شرکت‌های داروسازی به کشف و تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید شد. براساس گزارش انجمن رویال فارمسیوتیکال، اگر نسل تازه‌ی آنتی‌بیوتیک‌ها خلق نشود، مردم ممکن است در آینده در اثر یک جراحی ساده جانشان را از دست بدهند.

این گزارش می‌افزاید: شرکت‌های داروسازی در حال حاضر بیشتر مایل به ساختن داروهای پرسودتر برای بیماری‌های مزمن هستند.

بنابراعلام انجمن رویال فارمسیوتیکال، تولید یک داروی تازه در حال حاضر فرآیندی پرهزینه و زمان‌بر است. یعنی تبدیل آن از یک ایده اولیه به محصولی موجود در بازار آن هم بعد از دوازده سال کار می‌تواند یک میلیارد پوند هزینه بردارد به علاوه بسیاری از داروها در این فرآیند ناکارآمد از آب درمی‌آیند و بنابراین هزینه تولید یک داروی موثر بیشتر هم می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، پروفسور «جین لارنس» متخصص اصلیِ‌ این گزارش در انجمن رویال فارمسیوتیکال گفت که مشوق‌های کنونی برای تولید آنتی‌بیوتیک‌های تازه بسیار ضعیف است. مساله دیگر مشکل‌تر شدن تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید است. به این ترتیب دانشمندان برای کشف داروهای تازه مجبورند از طبیعت و از قورباغه‌ها و وزغ‌ها گرفته تا آبزیان و ویروس‌ها الهام بگیرند.

به گفته پروفسور، لارنس آخرین آنتی بیوتیک جدید در سال 1987 میلادی کشف شد.
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید