شش مزرعه پرورش میگو در بندر دیر راه‌اندازی می شود

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

شش مزرعه پرورش میگو در بندر دیر راه‌اندازی می شود
رئیس شیلات بندر دیر گفت: با حمایت دولت وشیلات استان بوشهر تاپایان سال جاری شش مزرعه پرورش میگو در سایت این بندر راه اندازی خواهد شد

عقیل امینی در بازدید از تاسیسات شیلات بندر دیر اظهار داشت: سایت پرورش میگوی خور بردستان با مساحت 220 هکتار و با 11 مزرعه در شهرستان دیر راه اندازی شده است که پنج مزرعه آن فعال است.
وی اضافه کرد: با حمایت دولت و شیلات استان تصمیم داریم که شش مزرعه دیگراین سایت با بخش خصوصی فعال کنیم که سه مزرعه آن قطعی شده وسه مزرعه دیگر در حال انجام کارهای بانکی است.
رئیس شیلات بندر دیر افزود: سایت پرورش میگوی دیر در سال 1391توسط بخش خصوصی شرکت یکتا میگو با برداشت 31تن فعال شد که گونه میگوی پرورشی در سایت خوز بردستان از نوع وآنامی است.
وی به نقش بسیار مهمی راه‌اندازی سایت‌های پرورش میگو در اشتغال‌زایی اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون دراین سایت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم 80نفر مشغول به کار هستند.
رئیس شیلات بندر دیر گفت: در سال گذشته از پنج مزرعه فعال سایت پرورش میگو خوربردستان 155تن میگو برداشت شد.
وی بیان داشت: بندر دیر از بزرگ ترین بنادر صیادی کشور است که درآن 11کشتی، 30 موتور لنج و 306 قایق به صید و صیادی مشغول هستند و صنعت شیلات در سال‌های اخیر در استان بوشهر به‌ویژه بندر دیر توسعه بسیارخوبی داشته است و کارهای مناسبی برای بهبود وضعیت زیرساختی صورت گرفته است
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید