آغاز صید تن ماهیان در آبهای ساحلی جاسک

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

آغاز صید تن ماهیان در آبهای ساحلی جاسک
صید ماهیان تن با قلاب در آبهای ساحلی شهرستان جاسک آغاز شد.
معاون صید شیلات شهرستان جاسک پیش بینی کرد امسال هزار و ۵۰۰ تن ماهی از نوع تن صید شود که ۱۵ درصد کمتر از پارسال است .

حیدری نژاد با بیان اینکه بیشترِ تن ماهیان در آبهای جاسک به روش گوشگیر صید می شود افزود : تغییرات جوی ، افزایش صید غیر مجاز و بالا بودن قیمت سوخت علت کاهش صید امسال است.
در روش صید با قلاب یا تراولینگ ، صید ماهی با استفاده از طعمه های مصنوعی، مرده یا زنده که به دنبال نخ ماهیگیری در میان یا سطح آب کشیده می شود، صورت می گیرد.
صید تن ماهیان به روش قلاب کشی تا پایان شهریور ادامه دارد.
معاون صید شیلات شهرستان جاسک گفت: اکنون قیمت ماهی هوور در جاسک ۵ هزار تومان است که نسبت به پارسال ۴۸ درصد کاهش یافته است.
حیدری نژاد افزود : واردات تن ماهیان توسط شناورهای صنعتی ، توانایی نداشتن تعاونی های خدمات صیادی در پشتیبانی صیادان و بازاریابی ، قدرت مانور دلالان در زمینه عرضه و تقاضای بازار و حمایت نشدن دستگاههای مربوطه علت کاهش قیمت هوور در جاسک است.
وی گفت : با گسترش صید به روش تراولینگ یا قلاب کشی در آبهای سرزمینی و صیدگاههای شهرستان جاسک می توان صید به روش گوشگیر را تا ۵۰ درصد کاهش داد.
معاون صید شیلات جاسک افزود : بیش از ۹۰ درصد تن ماهیان برای تبدیل به کنسرو به کارخانه فراوری در هرمزگان و استان های همجوار سیستان و بلوچستان(چابهار) ، فارس ، اصفهان ، کرمان و خوزستان فرستاده می شود.
حیدری نژاد افزود: ده درصد دیگر نیز وارد بازارهای مصرف استان می شود.
شهرستان جاسک با ۵۱ هزار نفر جمعیت در ۳۰۰ کیلومتری بندرعباس واقع است
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید