پیشرفت فیزیکی سد پارسیان ممسنی بیش از 46 درصد اعلام شد

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۰ بازدید

پیشرفت فیزیکی سد پارسیان ممسنی بیش از 46 درصد اعلام شد
فرماندار ممسنی گفت:پیشرفت فیزیکی سد پارسیان این شهرستان که شامل اجرای زیرساخت های طرح و مشتمل بر جاده دسترسی، تونل انحرافی و ساختمان های جانبی است 6/46 درصد است
رهام پیکری در بازدید از روند عملیات ساخت این سد با بیان این مطلب اظهار کرد:عملیات ساخت این سد که یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین پروژه های شهرستان ممسنی به شمار می آید ازسال 1391 آغاز شده است و امیدواریم با همکاری ومساعدت دولت تا پایان سال 93 عملیات اجرایی مرحله اول آن به اتمام رسد.

وی افزود:عملیات اجرایی بدنه سد بزرگ برقابی پارسیان از سال 94 آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود که تاپایان سال 96 عملیات اجرایی آن نیز به انجام رسد و درسال 1397 شاهد آبگیری وبهره برداری از واحد نیروگاهی این پروژه باشیم .

فرماندار ممسنی گفت: ارتفاع تاج این سد از بستر 148 متر و طول تاج سد 320 متر است.

پیکری اضافه کرد: بهبود بازدهی آبیاری واصلاح الگوی کشت درهفت هزار و 692 هکتار از اراضی فهلیان و شهرستان رستم و همچنین تخصیص 160 میلیون مترمکعب آب و تخصیص 45 میلیون مترمکعب آب برای مصرف صنعت و آشامیدن و تولید سالانه انرژی برقابی 115 گیگاوات ساعت از مهمترین اهداف احداث این پروژه به شمار می آید.

وی افزود:از ویژگی ها وشاخص های مهم دیگر این طرح می توان به تامین آب مورد نیاز کشاورزی ، اشتغالزایی ، رشد گردشگری و بهبود کیفیت زندگی در این منطقه و

جلوگیری از مهاجرت ساکنان آن به سایر مناطق و درنهایت افزایش در آمد مردم منطقه اشاره کرد.

رهام ، از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح را افزایش میزان اشتغال افراد بومی در زمان اجرای پروژه بیان کرد و گفت: هم اینک بیش از 700 نفر درساخت این پروژه مشغول فعالیت هستند.

فرماندارممسنی ادامه داد:به بهره برداری رسیدن سد پارسیان ، رونق دامداری، پرورش آبزیان ، افزایش امکانات رفاهی وتفریحی و همچنین افزایش اشتغال و توسعه و پیشرفت شهرستان های ممسنی و رستم را در پی دارد.

پیکری بیان کرد:چند روستا ازجمله بالمنگان و بلوطک درحریم این سد قرار دارند که کمک منابع طبیعی و بنیاد مسکن و با هماهنگی انجام شده با هزینه ای افزون بر 13 میلیارد ریال جا به جا خواهند شد.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید