تولید کنسانتره جلبکی برای مکمل غذایی انسان با قابلیت تجاری‌سازی

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

تولید کنسانتره جلبکی برای مکمل غذایی انسان با قابلیت تجاری‌سازی
رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت:شرکت مستقر در پارک علم و فناوری استان با طرح تحقیق و پژوهش در زمینه کشت و انواع جلبک و کنسانتره کردن آنها و تبدیل این دانش فنی به صنعت موفق شد عنوان برگزیده بخش فن آفرینان جشنواره شیخ بهایی را کسب کند
مجید متقی طلب با اشاره به جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که هر سال در اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره یکی از رویدادهای مهم فن آوری کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ارائه دستاوردهای پِژوهشی و فناورانه در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در دهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیج بهایی از بین 400طرح کسب و کار که در مدت چهار ماه مورد داروی قرار گرفت، 17 طرح برگزیده انتخاب شد.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه در بخش فن آفرینان شرکت ریز جلبکی پارسیان از پا رک های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان موفق شد تا عنوان برگزیده بخش فن آفرینان را کسب کند، گفت: این شرکت با طرح تحقیق و پژوهش در زمینه کشت و انواع جلبک و کنسانتره کردن آنها و تبدیل این دانش فنی به صنعت موفق به اختصاص این موفقیت به خود شد.
متقی‌طلب با بیان اینکه رقبا این کار را در سطح آزمایشگاهی انجام می‌دهند، افزود: این طرح قابلیت ورود به بازار و تجاری‌سازی را دارد و از جلبک برای تامین غذایی درمرحله آبزیان و دام و طیور و در مرحله بعدی انسان کاربرد دارد.
وی از برگزیده شدن طرح محقق گیلانی با طرح وجین کن موتوری ویژه شالیزار به عنوان برگزیده بخش طرحان کسب و کار خبرداد و خاطرنشان کرد: پارک علم وفناوری گیلان با حضور در نمایشگاه جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به معرفی دستاوردها و محصولات شرکت‌های خود مبادرت کرد.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان تصریح کرد: این نمایشگاه در زمینه های شیمی،زیست شناسی ،نانو فناوری،فولاد ،معدن و صنایع وابسته و تجهیزات پزشکی در قالب 60 غرفه در کنار این جشنوار برپاشد.
وی افزود: جوایز این دوره از جشنواره توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد علمی نخبگان در قالب پژوهانه، تسهیلات، جایزه نقدی، تندیس زرین، لوح زرین و لوح تقدیر به برگزیدگان اهدا شد
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید