لزوم شتاب بخشی در راه‌اندازی شهرک صنعتی گمیشان

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

لزوم شتاب بخشی در راه‌اندازی شهرک صنعتی گمیشان
فرماندار گمیشان بر شتاب بخشی برای راه‌اندازی شهرک صنعتی شهرستان و استقرار کلیه صنایع مرتبط با شیلات استان گلستان در این شهرک تاکید کرد.
امانگلدی ضمیر در اولین جلسه رسیدگی به مشکلات شهرک صنعتی و سایت میگو شهرستان اظهار کرد: توسعه شهرک صنعتی و شیلات (پرورش میگو) در اولویت فعالیت‌ها و اقدامات شهرستان بوده و داشتن یک مدیریت برنامه محور در ساماندهی و توسعه صنایع وابسته به شیلات ضروری است.
وی، استقرار کلیه صنایع مرتبط شیلات در شهرک صنعتی گمیشان و شتاب در راه‌اندازی آن تا پایان سال 93 را خواستار شد.
ضمیر همچنین با تاکید بر استقبال از افراد واجد شرایط برای سرمایه گذاری، اظهار کرد: با افتتاح پست برق در پایان خرداد امسال، مشکل برق سایت میگو و ناحیه صنعتی شهرستان گمیشان برطرف خواهد شد.
وی از پیگیری در زمینه آبرسانی و آسفالت سایت میگو و شهرک صنعتی گمیشان خبر داد.
محمدزاده، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: جذب سرمایه گذار و آماده سازی زیرساخت‌های شهرک صنعتی گمیشان در اولویت فعالیت‌های این شرکت است. مشکل اساسی شهرک صنعتی گمیشان، نداشتن مطالعات زیست محیطی است که با پیگیری انجام شده در حال مطالعه و تدوین است.
ابوالفضل تیرانداز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان نیز گفت: اگر قرار است توسعه‌ای در شهرستان صورت گیرد باید در راستای آموزش تخصصی مرتبط با صنایع آن منطقه باشد. در صورت نیازسنجی و تدوین استاندارد شغلی می‌توان آموزش هدفمند را دنبال کرد.
علی اکبر پاسندی، مدیرکل شیلات استان گلستان نیز گزارش کاملی از وضعیت مناسب منطقه و روند توسعه پرورش میگو در گمیشان ارائه کرد و افزود: سایت 4000هکتاری پرورش میگو گمیشان می‌تواند ارزآوری برای کشور و استان داشته باشد.
شهرستان گمیشان در شمال غرب استان گلستان واقع است. در سایت پرورش میگوی گمیشان در سال 90 معادل 142 تن و در سال 91 نیز 172 تن میگو برداشت شد که این رقم در سال 92 به 304 تن رسید
منبع : خبرگذاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید