سرچشمه زاینده‌رود و کارون با مشکل کم‌آبی مواجه است

چهار‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

سرچشمه زاینده‌رود و کارون با مشکل کم‌آبی مواجه است
فرماندار کوهرنگ با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ سرچشمه اصلی ۳ رودخانه بزرگ کارون، زاینده‌رود و دز است، گفت: تخصیص نیافتن آب برای متقاضیان بخش‌‌‌های مختلف این شهرستان مهم‌ترین چالش پیش روی مردم کوهرنگ است
مرتضی زمان‌پور در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری، مسئولان جهاد کشاورزی و محیط زیست این شهرستان اظهار کرد: تخصیص نیافتن آب برای متقاضیان بخش‌‌‌های مختلف شهرستان کوهرنگ مهم‌ترین چالش پیش روی مردم این شهرستان است.
وی با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ سرچشمه اصلی 3 رودخانه بزرگ کارون، زاینده‌رود و دز می‌باشد، افزود: تأمین آب برای متقاضیان در این شهرستان با مشکل مواجه است.
فرماندار کوهرنگ با تأکید بر تحویل مدیریت نیروگاه کوهرنگ از سوی وزارت نیرو به استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این موضوع در سال‌های اخیر از سوی استانداری پیگیری شده و با توجه به تصریح قوانین، وضعیت این نیروگاه باید سریع‌تر مشخص شود تا شهرستان کوهرنگ و استان از منافع آن بهره‌مند شوند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست با بیان اینکه تخصیص آب در چارچوب سهمیه تعیین شده از سوی وزارت نیرو در طول برنامه پنج ساله امکان‌پذیر است، تصریح کرد: در حوضه کارون امکان تخصیص آب از محل صرفه‌جویی‌های انجام شده وجود دارد و تخصیص تا سقف تعیین شده الزام قانونی است و باید رعایت شود.
وی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به دشت زرین شهرستان کوهرنگ خاطر نشان کرد: مطالعات طرح آبرسانی به این منطقه به اتمام رسیده و به محض تأمین اعتبار اجرای این طرح آغاز می‌شود.
حسن صمدی با اشاره به فعالیت‌های غیرمجاز برخی مزارع شیلات در شهرستان کوهرنگ، ضمن انتقاد از آن‌ها گفت: فعالیت‌های مزارع شیلات فاقد مجوز در این شهرستان متوقف شود
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید