16 فقره مجوز آبزی پروری در زنجان صادر شد

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

16 فقره مجوز آبزی پروری در زنجان صادر شد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از صدور 16 مجوز آبزی پروری در دو ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.
محمود صیادبورانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 16 مجوز آبزی پروری به ظرفیت تولید 85 تن ماهیان سرد آبی و پنج هزار قطعه ماهیان زینتی صادر شده است.
وی یادآورشد: سال گذشته 80 مورد مجوز برای تولید حدود 730 تن ماهی سرد آبی و گرم آبی صادر شده بود.

صیادبورانی بااشاره به رشد اقتصادی، صنعتی و رشد روز افزون جمعیت و لزوم تغذیه بیش از گذشته تصریح کرد: کیفیت برتر پروتئین آبزیان در مقایسه با سایر گوشت ها، موجب افزایش توجه به آبزیان و صید در دریاها و منابع آبی شده و در نتیجه کاهش ذخایر آب ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به برابری تولید با تقاضا و بهره برداری مناسب از ذخایر، چاره ای جز روی آوردن به پرورش آبزیان در محیط های قابل کنترل همچنین تکثیر انواع ماهیان به منظور رهاسازی و بازسازی ذخایر نبود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با توجه به استعداد مناطق مختلف کارهای مطالعاتی و ساخت مزارع پرورش ماهی گسترش یافته است.

صیادبورانی افزود: مقدار تولید انواع آبزیان درجهان از قبیل سخت پوستان، نرمتنان، ماهیان و دیگر جانوران آبزی 156 میلیون تنˈ بیش از 93 میلیون تن آبزی پروری و مابقی صید از دریاهاˈ در سال 2011 ˈطبق آمار فائوˈ بوده است.

وی ابرازکرد: آبزی پروری به 63 میلیون تن در سال 2011 افزایش و رشد سالانه آبزی پروری دنیا از 9و نیم درصد سال 1390 به شش و یک درصد در سال دوهزار کاهش داشته، در صورتی که متوسط رشد آبزی پروری کشور 10 درصد و این عدد در استان زنجان حدود 30 درصد است.

صیادبورانی تاکیدکرد: به منظور تبدیل پتانسیل بالقوه آبزی پروری به بالفعل در استان زنجان، از ابتدای سال 1375 تاکنون اقدامات خوبی از قبیل ترویج عملی فعالیت، آموزش چهره به چهره، تهیه و توزیع انواع بسته های آموزشی و اجرای انواع طرح های آبزی پروری انجام شده است.

وی یادآورشد: این اقدامات موجب شده، میزان تولید انواع آبزیان در سال گذشته، حدود 170 درصد نسبت به عدد برنامه رشد داشته باشد و متقاضیان زیادی نیز پیگیر شروع این فعالیت باشند.

آبزی پروری دراستان زنجان با سرعت چشمگیری روبه پیشرفت است، بطوری که این استان طی سال های اخیر رتبه اول رشد آبزی پروری را به خود اختصاص داده است.

سال گذشته 170 مجوز فعالیت آبزی پروری در استان زنجان صادر شده است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید