صادرات بیش از 300میلیون دلار شیلات در سال

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

صادرات بیش از 300میلیون دلار شیلات در سال
معاون شیلات کشور گفت: مجموع درآمد شیلات بالغ بر 300 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است
حسین عبدالحی در حاشیه نشست ساماندهی پرورش ماهی تیلاپیا در بافق اظهار داشت: در سال 92 تولید آبزیان بالغ بر 350 هزار تن بوده که این میزان افزایش خوبی نسبت به سال گذشته داشته است.
وی بیان کرد: این تولید شامل 140 هزار تن ماهی سردآبی و بقیه ماهی گرمابی و میگو بوده است که مجموع درآمد این صادرات، بالغ بر 300 میلیون دلار بوده است.
عبدالحی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته حدود 13 هزار تن میگو صید شده است.
معاون سازمان شیلات کشور خاطرنشان کرد: رویکرد دولت یازدهم این است که با توجه به محدودیت‌های آبی موجود، برای توسعه این صنعت، از آب شور به جای آب شیرین در سواحل شمالی و جنوبی کشور مثل دریای خزر، خلیج فارس و عمان استفاده شود.
عبدالحی بیان داشت: به همین منظور، توسعه ماهی در قفس در دستور کار است و این اقدام در شمال و جنوب کشور در حال انجام است.
وی در زمینه صادرات شیلات نیز گفت: بیش از 90 درصد تولیدات میگو صادر شده وهمچنین در زمینه کپور ماهیان نیز به کشور عراق صادرات صورت گرفته است.
عبدالحی افزود: برنامه دیگر سازمان شیلات کشور این است که با توسعه آبزی پروری و گسترش آن، مصرف داخل را تأمین کنیم و صادرات را نیز گسترش دهیم.
معاون شیلات کشور گفت: با توجه به اینکه به دنبال تنوع گونه در کشور هستیم و با محدودیت گونه‌های داخلی مواجه هستیم، گونه‌های نادری مثل ماهیان خاویاری به آبزی پروری معرفی شده‌اند و با تلاش همکاران در مراکز تکثیر و تدبیر در استان‌های شمالی، بچه ماهیان خاویاری مورد نیاز نیز تأمین شد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید