رها سازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه سفیدرود آستانه آغاز شد

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

رها سازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه سفیدرود آستانه آغاز شد
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از آغاز عملیات رها سازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه سفیدرود این شهرستان خبر داد.
حمیدرضا سلیمانی با بیان اینکه رها سازی بچه ماهیان استخوانی به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: این بچه ماهیان توسط سه مرکز شهید بهشتی، شهید انصاری و مرکز سیاهکل تولید و در رودخانه سفیدرود این شهرستان رها سازی می شود.

وی ادامه داد: در این مدت یکصد میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه سفیدرود آستانه اشرفیه رها سازی خواهد شد.

سلیمانی حفظ ، احیا و بازسازی ذخائر ارزشمند دریای خزر را از اهداف مهم رها سازی بچه ماهیان استخوانی عنوان و اظهار کرد: رها سازی بچه ماهیان استخوانی در این شهرستان با همکاری شیلات، فرمانداری، بخشداری، محیط زیست، نیروی انتظامی صورت می گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته 90 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه سفیدرود این شهرستان رها سازی شده است، افزود: امسال با همکاری و حمایت فرمانداری و مسوولان شهرستان شاهد صید بیش از 25 هزار قطعه از انواع ماهی مولد سفید از رودخانه سفیدرود این شهرستان بودیم که به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان ارسال شده است.

وی گفت: صید این میزان ماهی سفید مولد نسبت به سال گذشته از نظر کمییت 25 درصد و از نظر بچه ماهی تکثیری 20 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود 20 کیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود از شهرستان آستانه اشرفیه می گذرد، افزود: رودخانه سفیدرود یکی از بزرگترین رودخانه های منتهی به دریای خزر است .

وی گفت: این رودخانه یکی از زیستگاه های مهم ماهیان استخوانی و غضروفی است که جهت تخم ریزی و تکثیر به این رودخانه مهاجرت می کنند.

وی از شهروندان و ساحل نشینان آستانه ای خواست حین عملیات رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه سفیدرود این شهرستان با گروه های رهاسازی ماهیان همکاری کنند.

شهرستان آستانه اشرفیه در مرکز شرق گیلان دارای 36کیلومتر سواحل دریایی است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید