هامون در پی آبگیری ظرفیت رهاسازی 20 میلیون بچه ماهی را دارد

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

هامون در پی آبگیری ظرفیت رهاسازی 20 میلیون بچه ماهی را دارد
مدیرکل اداره شیلات سیستان گفت: آبگیری بخشی از هامون ظرفیت رهاسازی 20 میلیون بچه ماهی را دارد لذا تا پایان خرداد ماه جاری سه میلیون قطعه بچه ماهی در این تالاب رهاسازی و 17 میلیون ماهی به صورت طبیعی تولید خواهد شد.
حسن خمر افزود: تلاشهای بسیار خوبی از سوی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده و خواسته هایشان از رییس جمهور افغانستان و تاکیدات آنها برای رهاسازی آب به هامون بی تاثیر نبوده است.

وی اظهار داشت: یکی از ظرفیتهای خوب تالاب بین المللی هامون پرورش آبزیان است زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده در سالهای پرآبی هر سال از این تالاب 44 هزار تن ماهی صید می شد.

مدیرکل شیلات سیستان ادامه داد: پیش از خشکیدن هامون 17 گونه ماهی در بستر این تالاب وجود داشت که 9 گونه آن بومی بود که با بحران خشکسالی بطور کلی نابود شدند.

وی گفت: با تلاشهای اداره کل شیلات سیستان چند گونه ماهی در استخرهای پرورش ماهی و مرکز تحقیقات ماهی بومی و غیر بومی پرورش داده می شود.

به گفته خمر: در صورت پرآبی تالاب بین المللی هامون میزان صید آبزیان به ویژه ماهی از این تالاب بیشتر از حجم صید از دریای خزر خواهد بود
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید